نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 09:00

بانوان خود سرپرست از شهرداری تخفیف خوش حسابی می‌گیرند

رییس کمیته کودک و خانواده شورای اسلامی شهر کرج گفت: به پیشنهاد اعضا در شورای شهر کرج ،بانوان خودسرپرست و بد سرپرست از تخفیف خوش حسابی بهره مند می‌شوند.

فاطمه منعمی، عضو شورای شهر کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تخفیف خوش حسابی عوارض صنفی و پسماند بانوان سرپرست خانواده ،بانوان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۳۴ درصد تخفیف بهره مند خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: امکانات شهری باید به نحوی باشد که بانوان بتوانند بهتر از آن استفاده کنند.

منعمی در خصوص قانون جوانی جمعیت و خانواده، اذعان کرد: طبق این قانون برای هر دستگاه وظایفی تعریف شده است در این قانون وظایف و رسالت شهرداری‌ها شامل دو بخش است، نخست به عنوان یک نهاد عمومی و دوم در جایگاه یک سازمان، رسالت‌هایی را در قبال بانوان شاغل خود در شهرداری دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه شهرداری کرج در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت به تکالیف خود عمل نکرده است و در این راستا پیگیری ها و تذکرات متعددی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفته که شهرداری نسبت به آن بی توجه بوده و گام موثری برنداشته است.

رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: با وجود تخصیص اعتبار ۱۰ درصدی از ردیف اجرای برنامه های فرهنگی توسط شورای اسلامی شهر کرج در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری کرج هیچ گونه برنامه ریزی در این خصوص نداشته است. 

منعمی در پایان تاکید کرد: طبق قانون جوانی جمعیت و خانواده و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای این قانون،شهرداری‌ به عنوان یک نهاد عمومی مکلف است نسبت به اجرای تکالیف خود اقدام قانونی به عمل آورد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650312

مهمترین اخبار ایران و جهان: