نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:57

ورود ۸ میلیون وسیله نقلیه به خراسان‌شمالی در سال جاری

معاون فنی‌وراه‌های روستایی خراسان‌شمالی گفت: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۸ میلیون و ۳۷۶ هزار انواع وسیله نقلیه وارد خراسان‌شمالی شدند که در مقایسه با سال گذشته ۴.۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

علی ربانی، معاون فنی‌وراه‌های روستایی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۸ میلیون و ۳۷۶ هزار انواع وسیله نقلیه وارد خراسان‌شمالی شدند که در مقایسه با سال گذشته ۴.۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: همچنین در این مدت بیش از ۸ میلیون و ۴۰۸ هزار خودرو از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۴۴ درصد افزایش یافته است.

معاون فنی‌وراه‌های روستایی خراسان‌شمالی با اشاره‌به افزایش یک درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان افزود: در این بازه زمانی تردد بیش از ۸۶ میلیون و ۳۲۲ هزار خودرو توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار به ثبت رسید. 

وی پرترددترین محور را بجنورد به شیروان و بالعکس با ثبت نزدیک به ۵ میلیون و ۸۰۰ تردد برشمرد و بیان داشت: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، چمن‌بید به جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس دارای بیشترین تردد و گراتی به صفی آباد و بالعکس، کم ترددترین محور بوده است. 

ربانی با بیان اینکه بیشترین سرعت متوسط تردد در محور فاروج به قوچان ثبت شده است، ادامه داد: بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز در محور چمن‌بید به گرمه و بالعکس و محورهای چمن‌بید به جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس، چمن‌بید به آشخانه (چمن بید) ثبت شد.

معاون فنی‌وراه‌های روستایی خراسان‌شمالی گفت: طی این مدت بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای گرمه به میامی (گرمه) و بالعکس و گرمه به چمن بید و بالعکس انجام شده شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651012

مهمترین اخبار ایران و جهان: