نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 23:12

شروع عملیات اجرایی کیفی سازی نفت کوره و همچنین گوگرد زدایی از نفت کوره

با حضور وزیر کشور عملیات اجرایی واحد گوگرد زدایی از نفت کوره برای اولین بار در کشور به شیوه دانش بنیان و روش EPC و همچنین عملیات اجرایی واحد تقطیر در خلا جدید و واحد تولید قیر به همراه سرویس‌های جانبی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور امروز، عملیات اجرایی واحد گوگرد زدایی از نفت کوره برای اولین بار در کشور به شیوه دانش بنیان و روش EPC و همچنین عملیات اجرایی واحد تقطیر در خلا جدید و واحد تولید قیر به همراه سرویس‌های جانبی آن آغاز شد.

 بنا براین گزارش، شروع عملیات اجرایی طرح فوق همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر با ارزش سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۰ میلیون یورو احداث خواهد شد که برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی بصورت مستقیم ایجاد می‌شود. 

  وزیر  کشور در بدو ورود به جزیره لاوان با حضور در گلزاری شهدای گمنام به مقام والای شهدای گرانقدر ادای احترام‌نمو و در ادامه این مراسم وزیر کشور از نمایشگاه توانمندی های ساخت داخل شرکت پالایش نفت لاوان بازدید به عمل آوردند.

وحیدی ، بومی سازی قطعات توسط شرکت پالایش نفت لاوان را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد که ایجاد این مجموعه از قطعات سبب کیفیت بهتر محصولات خواهد شد. 

وزیر کشور تصریح کرد: که ارزیابی از اقدامات صورت گرفته نشان از مجموعه ای قوی و توانمند در شرکت پالایش نفت لاوان دارد. 

 محمد علی اخباری مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در خصوص پروژه کیفی سازی و کاهش نفت کوره در این شرکت که با خوراک ۱۲ هزار بشکه در شبانه روز، به مناسبت دهه فجر توسط وزیر محترم کشور فعالیتهای اجرایی آن آغاز شد توضیحاتی مبسوطی ارائه نمود. 

 اخباری اضافه کرد: که این طرح مزایای زیادی برای شرکت به دنبال دارد که با اعتبار بالغ بر ۱۱۰ میلیون یورو احداث خواهد شد که برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی بصورت مستقیم ایجاد می‌شود. همچنین در رابطه با برگزاری نمایشگاه توانمندی های ساخت داخل که وزیر کشور از آن بازدید کرد نیز توضیحاتی ارائه کرد.

  وی اظهار کرد:  این نمایشگاه از ۲۵۰۰ قطعه که توسط متخصصان داخلی تولید و سبب ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی برای کشور شده ، رونمایی  شده است. 

 ترابی اردکانی مجری طرح نیز توضیحاتی در خصوص میزان پیشرفت و مزایای اجرای این پروژه  به ارائه پرداخت.‌

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658412

مهمترین اخبار ایران و جهان: