نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 15:00

12 هزار پورت«فیبر نوری خانگی» در کرمانشاه آماده واگذاری است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۲ هزار پورت فیبر نوری خانگی در صورت تقاضا، آماده واگذاری به مشتریان است.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، امیررضا امیری مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: زیر بنای انقلاب صنعتی چهارم و پنجم ارتباطات و فناوری اطلاعات است. 

وی، از تحول دیجیتال هوشمند‌سازی و هوش مصنوعی سخن گفت و افزود: تمامی کارهای بشر در آینده‌ای نه‌چندان دور روی فضای دیجیتال خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره توسعه شبکه‌های مخابراتی بعد از انقلاب، افزود: اقصی نقاط کشور از مرکز استان‌ها تا دور‌دست‌ها به‌نحوی از نعمت‌های توسعه شبکه‌های مخابراتی برخوردار هستند. 

وی شاخص دسترسی جامعه به فضای دیجیتالی را یکی از شاخص‌های عصر حاضر دانست و گفت: در حال حاضر اینترنت همه دنیا را در بر گرفته، از دانش‌آموز روستایی تا مرکز کشور با یک سرعت به اینترنت وصل می‌شوند.

امیری با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث شاخص های مخابراتی در کشور از رتبه خوبی برخوردار است، اضافه کرد: بیشترین سایت‌های تری‌جی و فورجی نسبت به جمعیت، در استان کرمانشاه وجود دارد.

این مسوول اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ روستا تاکنون به اینترنت وصل شده است و تا پایان سال به یک‌هزار و ۸۰۰ روستا می‌رسد

وی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران را در قالب یکی از شاخص‌های دسترسی جامعه به فضای دیجیتالی معرفی کرد و افزود:  پروژه نجما با شتاب خوبی در استان در دست اجراست و هدف‌گذاری برای پوشش ۱۰۰ هزار مشترک در نظر گرفتیم که ۹۵ درصد آن محقق شده است.

امیری، از نصب و راه‌اندازی ۸ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: همه شهرها و روستاها به فیبر نوری کامل وصل خواهند شد.

وی اشاره‌ای به انتخابات امسال به صورت  آنلاین داشت و اظهار کرد: تعداد شعب، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به فیبر نوری وصل شده است.

امیری اضافه کرد: همکاران برای ایجاد شبکه‌ای پایدار در روز انتخابات آماده‌باش هستند و تمامی سایت‌ها در ۱۱ اسفندماه در اختیار وزارت کشور خواهد بود. 

اتصال شهرک صنعتی و گمرکات خسروی، پرویزخان، شوشمی و سومار به فیبر نوری از دیگر مواردی بود که مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه به آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳ هزار پورت فیبر نوری فعال برای منازل داریم که حدود ۱۲ هزار پورت در صورت تقاضا آماده واگذاری به مشتریان است.

وی اشاره‌ای به برنامه‌های دهه فجر مخابرات استان در راستای بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح و پروژه مخابراتی در سطح استان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان داشت و گفت: نصب و راه‌اندازی ۷ سایت جدید تلفن همراه اول، ارتقاء تکنولوژی ۱۰۲ سایت همراه اوب، نصب و راه‌اندازی ۱۲ سایت ۵G، اجرای فیبر ۱۴ فرمانداری و ۱۴ بخشداری، ۲۵۰ کیلومتر توسعه فیبر نوری در استان، نصب و راه‌اندازی ۱۴ دستگاه کافونوری و... موارد قابل ذکر از برنامه‌های اجرایی امسال در استان بوده است.

امیری در بحث سرقت‌‌ها به خسارت سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیاردی به شرکت مخابرات استان با احتساب قطعی‌ها اشاره کرد و افزود: این مهم نیازمند همکاری و همراهی مردم و نیروی انتظامی دارد.

وی تعداد مشترکان ثابت فعال استان را ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۹۸ میلیارد تومان از اشخاص، ادارات و اپراتورها طلب داریم.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660312

مهمترین اخبار ایران و جهان: