نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 16:05

«لیگ جت» طرحی برای ایمن‌سازی دانش‌آموزان در برابر شبهات

محمدجعفر دوستدار مسوول ملی لیگ بزرگ دانش‌آموزی جت ظهر امروز 1 دی‌ماه در آیین افتتاح این لیگ در سالن شهید بهشتی کرمانشاه گفت: لیگ جت طرحی با هدف تقویت روحیه مسوولیت‌پذیری و مقاومت در برابر شبهات با تابلوی بوم تفکر انتقادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدجعفر دوستدار مسوول ملی لیگ بزرگ دانش‌آموزی جت در آیین افتتاح این لیگ که ظهر امروز 1 دی‌ماه در سالن شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، ضمن اشاره به فریضه جهاد تبیین در عرصه نوجوانان و جوانان دانش‌آموز اظهار کرد: جهاد تبیین در مدارس و برای دانش‌آموزان جهادی است فریضه، فوری و قطعی برای مقابله با هجمه‌های صورت گرفته برای این است.

وی افزود: ازآنجاکه دشمن بر روی زودباوری دانش‌آموزان ما حساب کرده است و می‌بینیم که بسیاری از نوجوانان عزیز ما با صحبت‌های دروغ و زودباور فریب خواهند خورد.

مسوول ملی لیگ جت ضمن اشاره به محاصره تبلیغاتی دانش آموزان ما توسط جبهه باطل، تصریح کرد: ما باد بتوانیم این محاصره تبلیغاتی دشمن شکسته و فضایی را ایجاد کنیم که دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای خوداتکا شده و با تشکیل هسته‌های داخلی در مدرسه تبدیل به یک کنشگر مثبت شود.

*محمد جعفر دوستدار - مسوول ملی لیگ جت


وی با اشاره به این‌که لیگ جت می‌کوشد تا مهارت تفکر انتقادی را در دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برای رویارویی با مشکلات اجتماعی، ادامه داد: بزرگ‌ترین رویداد دانش‌آموزی جهاد تبیین با عنوان «لیگ جت» به لطف خدا در کشور در حال برگزاری است و امروز درواقع موتور لیگ جت در استان کرمانشاه روشن شد تا به فضل الهی دانش‌آموزان و مربیان عزیز به بزرگ‌ترین رویداد دانش‌آموزی جهاد تبیین کشور بپیوندند.

دوستدار دلیل نام‌گذاری لیگ جت را استفاده از کلمات اختصاری جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: لیگ جت باهدف پرورش روحیه مسوولیت‌پذیری و مقاومت دانش آموزان در برابر شبهات با تابلوی بوم تفکر انتقادی به تولید محتوا در برابر شبهات حوزه انقلاب اسلامی و حجاب و عفاف خواهند پرداخت.

وی گفت: امیدواریم که این کاری که در استان کرمانشاه امروز رغم خورده است و در ماه پر خیروبرکت رجب هست، موجب برکت شود و دانش آموزان عزیز ما به یک سپر رسانه‌ای مجهز بشوند که به فصل الهی هم برای دفاع و هم برای حمله در برابر شبهات ایجادشده تجهیز بشوند و کار را باقوت دنبال کنند.

مسوول برگزاری لیگ جهت در کشور اذعان داشت: دانش آموزان در لیگ جت هم کتاب می‌خوانند و هم بوم تفکرات انتقادی تکمیل می‌کنند و تولید رسانه‌ای دارند و به‌عبارت‌دیگر هم کتاب می‌خوانند،‌سپر رسانه‌ای برای خودشان درست می‌کنند که جلوی هجمه‌ی رسانه‌ای بایستند، نحوه مواجهه با شبهه و سؤال را یاد می‌گیرند و در تولید رسانه‌ای و تفکر خلاق و کار رسانه‌ای آشنا می‌شوند و فناوری روایت را یاد می‌گیرند.

*مرحله استانی لیگ جت - سالن شهید بهشتی کرمانشاه


* دوره اول لیگ جت تا پایان اسفند برگزار خواهد شد.

احمد شایسته معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در خصوص کیفیت لیگ جت گفت: در لیگ جت‌ دانش‌آموزان کل دبیرستان‌های متوسطه اول و دوم استان می‌تواند با تیم‌های 5 نفره در این لیگ شرکت کنند و بستری را فراهم کرده است که در هر مدرسه بتوان چند تیم تحلیل‌گر اخبار از دانش‌آموزان را داشته باشیم که بتوان شبهاتی که از فضای مجازی که برای دانش آموزان مطرح می‌شود خودشان تجزیه‌وتحلیل کنند و راست و دروغ‌ها را از هم تشخیص بدهند.

وی افزود: این لیگ در توانمندسازی دانش آموزان برای ایجاد روشنگری و تبیین برای سایر دانش آموزان مؤثر بوده و فضایی را ایجاد می‌کند که تمام دانش آموزان ما یک تبیین‌گر و تحلیل‌گر فضای مجازی شوند که فریب اخبار کذب دشمن را نخورند.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه بابیان اینکه تا اسفندماه یک دوره از لیگ جهت در سطح استان به پایان برسانیم، گفت: لیگ جهت آن‌قدر غنی هست که چند دوره‌های از آن را در سال آینده نیز برگزار کنیم و به‌صورت فرآیندی ادامه داشته و روزبه‌روز تکمیل کنیم.

*لیگ جت، طرحی است برای بهبود برخورد دانش‌آموزان با موج‌ها و خبرهای رسانه‌ای.

ایمان شلتوکی دبیر استانی لیگ جت با تصریح این‌که لیگ جت طرحی است باهدف کنشگری و نحوه برخورد دانش‌آموزان با موج‌ها و خبرهای رسانه‌ای در بسترهای متفاوت،‌ اذعان داشت: در این طرح دانش آموزان یاد می‌گیرند که چطور مواجه بشوند با موج‌های رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای را بهتر یاد بگیرند و در مرحله‌ی بعد کنشگری بهتری داشته باشند نسبت به اخبار این روزها.

وی افزود: ما در این لیگ به آن‌ها سواد رسانه و این‌که چطور یک محتوای مناسب را بسازیم را آموزش می‌دهیم.


پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644812

مهمترین اخبار ایران و جهان: