نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 21:24

استاندار کردستان: مشارکت حداکثری در انتخابات دست ما را برای مطالبه‌گری باز می‌کند

استاندار کردستان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دست ما را برای پیگیری و مطالبه‌گری بازتر می‌کند و قطعا مردم با بصیر استان مشارکت حماسی در این رویداد خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در مراسم جشن انقلاب در مسجد جامع روستای اسکول مریوان اظهار کرد: در سه سفر رئیس جمهور به کردستان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که نسبت به سایر استان‌های کشور بی‌نظیر بود و جهش خوبی در توسعه استان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم مریوان از این مصوبات با توجه به ظرفیت‌های خوبی که برای توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف دارد قابل توجه بوده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی در استان احداث و بهسازی شده و اقدامات خوبی در زمینه اجرای طرح هادی، آسفالت معابر روستایی انجام گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اذعان کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم نقاط مختلف استان کردستان در همه شاخص‌ها به میانگین کشوری و یا بالاتر از میانگین کشوری برسد.

زارعی‌کوشا گفت: ایجاد ذهنیت مثبت در مدیران ارشد کشوری نسبت به استان مهم‌ترین هدف ما طی دو سال اخیر بوده است و توانسته‌ایم امکانات و اعتبارات خوبی برای استان جذب کنیم.

استاندار کردستان در ادامه از مرز به عنوان ناموس کشور نام برد و گفت: وظیفه مرزبانی مرزنشینان در این زمینه بسیار سنگین است تا جایی که قانون اجازه دهد تلاش می‌کنیم تسهیل‌گر مشکلات مرز باشیم.

استاندار کردستان افزود: در همین راستا کارت‌های مرزنشینی برای مرزنشینان شناخته‌شده صادر می‌شود و تلاش می‌کنیم بازارچه‌های موقت مرزی فعال شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مرز هنگه ژال بانه با تمام سختی‌ها بازگشایی شد اما حکومت اقلیم و دولت مرکزی عراق بشدت مخالفت کرده‌اند و ما نیز تلاش می‌کنیم با مذاکره این مسئله حل شود.

وی به انتخابات هم اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات  دست ما را برای پیگیری و مطالبه‌گری بازتر می‌کند قطعا  مردم با بصیر  استان مشارکت حماسی در این رویداد خواهیم داشت.

استاندار کردستان اضافه کرد: دولت هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد و فقط برگزار کننده انتخابات هستیم و تمام تلاش‌مان امنیت و سلامت انتخابات است.

وی در پایان به کلنگ‌زنی مسیر جاده نی - سیاناو به طول ۱۰کیلومتر اشاره کرد و گفت: امروز عملیات اجرایی این پروژه شروع شد و از راهداری و سازمان مدیریت انتظار داریم این پروژه در اولویت تخصیص‌ها باشد تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667556

مهمترین اخبار ایران و جهان: