نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 20:51

بانوان ایرانی در کارآفرینی و گردشگری خوش درخشیده اند

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: بانوان ایرانی در حوزه کارآفرینی و گردشگری خوش درخشیده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ زاده در پیامی به نشست تخصصی «نقش آفرینی زنان در صنعت گردشگری» بیان کرد: امروزه بسیاری از بانوان، هنرمند و توانمند ایرانی در حوزه کارآفرینی و گردشگری خلاق با ورود به عرصه مولد سازی اقتصادی و صادرات آن به بیرون از مرزهای وطنمان، خوش درخشیده اند.

فرخ زاده در این پیام آورده که : در قرآن کریم آمده است که « قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ....» و این آیه با ۱۴ مرتبه و بیشترین تکرار نوید ورود به زوایای جدیدی از جهان شناسی با درس آموزی متفاوت و کسب متعدد تجارب و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ها داشته که این مهم ریشه از چشمه لایزال الهی دارد.

وی اضافه کرد: سوال اینجاست که ما برای تحقق دومین اولین حوزه تبادلات فرهنگی و دومین صنعت ثروت ساز جهان در اجرای این فرمان مهم در حوزه اندیشه و در مقام عمل در کدام سکو ایستاده ایم؟ و چه کارهایی را بایستی با درایت اما با فوریت انجام دهیم؟

او معتقد است : بانوان سرزمینم با نیمی از کمیت جمعیت کشور ایران نامدار، بیت الغزل تحقق فرمان زیر از سوی مقام معظم رهبری در دیار فارس هستند:«من تصورم این است که اگر مسئولین کشور و مسئولین استان بتوانند از همین مسئله‌ گردشگری به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهت‌گیرىِ صحیح استفاده کنند، درآمد آن، استان را از همه‌ معونه‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند، مسئله  گردشگری خیلی مهم است»

معاون استاندار فارس تاکید کرد: دقت، خلاقیت، انگیزه فوق العاده، سعی و اهتمام به نتیجه گرایی، تاثیر و نفوذ کلام بر کانون مهم خانواده و‌ هوشمندی بانوان از عناصر تحقق این فرامین می باشد و آنچه در جامعه امروزی بر وظیفه خطیر بانوان تاکید دارد، تفاوت در ویژگی ها و مهارتهای فردی و درون وجودی آنهاست که نقش آفرینی متفاوتی را در مشاغل متعدد حوزه گردشگری و زیارت با تاکید بر تعهد و  مدیریت محبت محور و خدمت مهربانانه تعریف می نماید.

فرخ زاده اضافه کرد: توانمندی بانوان ایران زمین در حوزه های آموزش فراگیر، پرورش عمیق و ساختاری، مشاغل ویژه در علوم مهندسی معماری و مرمت، صنایع دستی، تاسیسات و زیر ساخت های گردشگری، زیست بوم های منحصر بفرد، بوم‌ گردی ها و انتقال مفاهیم ناب از آداب و اندیشه زیست ایرانی اسلامی نقش آفرینی منحصر به فردی است که برای سایرین در کارکردهای اجتماعی و فرهنگی کمتر امکان بروز و ظهور داشته و دارد.

وی در این پیام آورده که امروزه بسیاری از بانوان، هنرمند و توانمند ایرانی در حوزه کارآفرینی و گردشگری خلاق با ورود به عرصه مولد سازی اقتصادی و صادرات آن به بیرون از مرزهای وطنمان، خوش درخشیده اند و جا دارد با آموزش، ممارست و فرهنگ سازی و تجاری سازی محصولات و دست‌ ساخته های نشات گرفته از سر پنجه هنرمند ایرانی در این حوزه مسیر ورود سایر زنان این سرزمین را به فعالیت ها و مشاغل خرد و کلان در حوزه اقتصاد گردشگری، زیارت و‌ هنر هموار گردد.

به گفته او: فراموش نکنیم از اولویت های گام دوم در چهار دهه پیش رو می توان به گردشگری و زیارت به عنوان راهبرد توسعه گفتگو و عملگرایی و ارتباط با نسل جوان و آینده سازی در میدان مرزهای داخل و خارجی و تربیت نسلی با مهارت، آگاه و نوآور یاد کرد.

معاون استاندار فارس در این پیام تاکید کرد: جای شما بانوان متعهد، کارآمد، هوشمند و متدین هنوز هم در حوزه گردشگری و زیارت خالیست و با فوریت بکوشیم در چهار دهه پیش رو گل بکاریم تا مجال علف هرز فراهم نشود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635412

مهمترین اخبار ایران و جهان: