نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 14:12

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به سروآباد در سفر رئیس جمهور به کردستان

استاندار کردستان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای شهرستان سروآباد در سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جریان سفر به شهر هورامان در دیدار با  مردم این شهر اظهار داشت: در دو سال گذشته با توجه و عنایت دولت سیزدهم اعتبارات جهشی به استان کردستان تخصیص پیدا کرده  است.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه اقدامات این دولت در مقایسه با ادوار گذشته قابل مقایسه نیست، افزود: مشکلات را انکار نمی‌کنیم  اما باید برای برطرف شدن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۲۵ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای سروآباد انجام شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته میانگین سالانه آسفالت راه روستایی در استان ۳۸ کیلومتر بود اما فقط در دو سال گذشته بیشتر از ۳۱۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان آسفالت شده است.

زارعی‌کوشا در ادامه میانگین شاخص طرح‌های هادی روستایی را در استان ۴۳ درصد و در کشور ۵۳ درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان سروآباد ۷۵ درصد است و این خدمت باید با شیب بیشتری ادامه یابد.

استاندار کردستان از تصویب ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات در سفر دور دوم رئیس جمهور به شهرستان سروآباد خبر داد و تاکید کرد: شهرستان سروآباد باید از بن بست خارج شود و  مطالبات و مشکلات مطرح شده مردم در این میز خدمت در سرلوحه کار و برنامه‌ریزی استان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه وظیفه ما پیگیری مطالبات است، تصریح کرد: سعی داریم وعده‌های خلاف واقعیت به مردم ندهیم چراکه بدعهدی و بی‌اعتمادی شکل گیرد اما آنچه در توان و ظرفیت داریم با افتخار انجام خواهیم داد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد و بخش هورامان ظرفیت‌های خوبی دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلایل متعدد از ادوار گذشته، محرومیت‌هایی دارد و یکی از مشکل‌های عمده جمعیتی است که نسبت به گذشته کمتر شده و این در توزیع اعتبارات اخلال ایجاد می‌کند. 

استاندار کردستان به ظرفیت کشاورزی هورامان اشاره و اضافه کرد: تمرکز استان، بهره‌مند بودن باغات اورامان از ظرفیت‌های آبی است و تقویت باغات را یکی از مهم‌ترین موضوعات پیگیری مدنظر داریم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت اهالی محترم هورامان ظرفیتی برای این منطقه است، اذعان کرد: این مسئله وظیفه مدیران را سنگین‌تر می‌کند.

زارعی‌کوشا بر لزوم توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: هورامان نگین منطقه کردی است و امیدواریم این سفر نقطه عزیمتی برای توسعه این بخش باشد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618956

مهمترین اخبار ایران و جهان: