نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 14:32

توسعه رشته "حمل‌و‌نقل" در هنرستان‌ها

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته حمل‌و‌نقل با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه توسعه رشته حمل‌و‌نقل با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: رشته حمل‌و‌نقل در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر این حوزه راه‌اندازی شده که با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اکنون در حال توسعه و آموزش است.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر با همکاری دستگاه‌های مختلف وابسته به فراهم‌سازی امکان جذب و اشتغال فارغ‌التحصیلان آن حوزه دارد که باید به آن توجه ویژه کرد.

کاظمی با اشاره به دستاوردهای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: پیشرفت در عرصه‌های اقتصادی، بهبود وضعیت بازار کار و البته مسئله ازدواج جوانان با توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور و آموزش مهارت و تامین شغل در آینده برای هنرجویان ممکن می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی هنرستان‌های جوار گفت: طرح توسعه هنرستان‌های جوار با بهره‌برداری از ظرفیت صنایع،کارخانجات، اتحادیه‌ها و موارد دیگر، اولویت مهم معاونت آموزش متوسطه است تا آموزش در محیط واقعی کار محقق شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه رشته حمل‌و‌نقل افزود: توسعه رشته حمل‌و‌نقل با نگاه ویژه به آمایش سرزمینی با وجود همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه‌های آموزشی و پشتیبانی ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه بیان کرد: اکنون در 8 استان و 11 منطقه رشته حمل‌و‌نقل به 480 هنرجو با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آموزش داده می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: در نظر گرفتن اولویت‌های جذب در آزمون‌های استخدامی و سایر شرایط اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته حمل‌و‌نقل در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مسئله مهمی است که باید با تعامل و همکاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661556

مهمترین اخبار ایران و جهان: