نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 23:21

طرح جامع امامزاده سید ابورضا وارد فاز عملیاتی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه از آغاز عملیات عمرانی طرح جامع امامزاده سید ابورضا (ع) شهر ساوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سعید عطااللهی عصر امروز در آیین کلنگ زنی اجرای طرح جامع امامزاده سید ابورضا (ع) شهر ساوه اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، جای یک فضای فرهنگی در نقطه مرکزی شهر خالی بود که با توجه به موقعیت مکانی این امامزاده و بعد از برگزاری جلسات متعدد، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه با اتمام این طرح میتوان بهترین مراسمات فرهنگی سطح شهرستان را در این مکان برگزار کرد، افزود: کلنگ زنی فاز اول این طرح در مساحتی بالغ بر 480 متر مربع بر زمین زده شد تا در فازهای بعدی نیز شبستان و صحن این امامزاده ساخته شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه با بیان اینکه اجرای این طرح در بیش از یک هزار و 400 متر مربع انجام می‌شود، گفت: ساخت وضوخانه، نمازخانه، کتابخانه، خانه عالم و یک محل مسکونی از بخش‌های دیده شده در این طرح است که امیدواریم با اعتبارات پیش بینی شده و مساعدت خیرین در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

عطااللهی با بیان اینکه از زمان آغاز تصمیم برای تجدید بنای این بقعه مشکلات فراوانی وجود داشت که باعث تعویق 2 ساله در اجرای آن شد، ادامه داد: طرح جامع فعلی پس از گذشت 3 ماه در جلسات کارشناسی مورد تایید میراث فرهنگی و سازمان اوقاف قرار گرفت که قراراست ساخت آن آغاز شود.

وی همچنین به اجرای طرح آرامش بهاری در ساوه در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت:  این طرح که در سال‌های گذشته نیز همزمان با ایام نوروز در بقاع متبرکه شاخص و سطح یک و دو اجرایی می‌شد امسال نیز طبق سنوات گذشته از 27 اسفند ماه به اجرا در خواهد آمد.

عطااللهی با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، افزود: بدلیل مصادف شدن طرح آرامش بهاری با ضیافت الهی در این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، به زائران و مجاورین امامزادگان خدمات رسانی مطلوب صورت خواهد پذیرفت. 

گفتنی است بنای تاریخی بقعه سید ابورضا(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) متشکل از یک صحن نسبتا وسیع و ساختمان بقعه‌ای که در مرکز آن تشکیل شده از آثار دوره صفوی است و در ضلع شرقی و ابتدای بازار تاریخی شهر ساوه قرار دارد و به نام امامزاده سید ابورضا(ع) شناخته می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1075556

مهمترین اخبار ایران و جهان: