نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 14:18

بیشترین اعتبار پیشگیری حوادث به مازندران داده شد

سوادکوه- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تامین اعتبار پیشگیری حوادث گفت: بیشترین اعتبار در این بخش به مازندران داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از مناطق حادثه خیز شهرستان سوادکوه و در حاشیه بازدید از منطقه امیرده پل سفید، با اشاره به شیب بسیار زیاد منطقه، بر ضرورت بررسی استحکام منطقه تأکید کرد و افزود: در صورت وجود استحکام لازم می‌توان خانه‌های تخریب شده منطقه را بازسازی کرد.

رئیس مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این اقدام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد، به ویژگی خاص سازه‌های ساخته شده جدید اشاره کرد و از جمله آنها را وجود استحکام لازم برای مقاومت در برابر رانش‌ها و زلزله‌ها تا هشت ریشتر برشمرد.

وی بر ضرورت لحاظ نظر کارشناسان حوزه ژئومورفولوژی در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: پیشنهادات لازم نیز توسط مدیرکل بحران استان و فرماندار شهرستان سوادکوه ارائه خواهد شد تا ما به صورت کلی اقدام کنیم.

نامی با اعلام اینکه حدود ۳۰۰ میلیون تسهیلات برای ساخت و حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اگر زمین مناسبی در شهر یافت شود این افراد باید جابجا شوند و در غیر این صورت، همین ساختمان‌ها تخریب و مجدداً با لحاظ ویژگی‌های خاص ساخته خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیشترین پول در زمینه پیشگیری به استان مازندران اختصاص یافته است، بخشی از این مهم را نتیجه پیگیری استاندار دانست و بر ضرورت تخصیص این پول در این حوزه تأکید کرد و گفت: شهرستان سوادکوه محل تردد ماشین‌های سبک و سنگین است و خانه‌های افراد ساکن در نزدیک رودخانه باید با ساحل سازی و برید بندی از نظر سیل و افراد ساکن در مناطق شیب دار از نظر رانشی ایمن شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027712

مهمترین اخبار ایران و جهان: