نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 09:08

ظهور توانمندی بانوان در رویداد عفاف و حجاب/ تولید داخلی در گرو حمایت مردمی

برگزاری رویداهای ملزومات حجاب و عفاف و عرضه پوشاک با کیفیت و متنوع توانسته استقبال خوب مردم را با خود همراه کند تا علاوه بر حمایت از تولیدکنندکان داخلی و مشاغل خانگی به ارتقا جایگاه زنان در حوزه اقتصادی و اجتماعی کمک کند و در همین زمینه دومین رویداد حلما در اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رویدادهای ملزومات حجاب و عفاف چند ماهی است که در اصفهان با برندهای مطرح البسه و با همکاری سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود که به گفته غرفه‌داران و تولیدکنندگان مشارکت‌کننده، مزیت‌های چند جانبه را به همراه دارد. در واقع علاوه بر حمایت از مشاغل خانگی، به تولید داخل و اشتغال جوانان ایرانی کمک می‌کند و با وجودی که بسیاری از فعالان حوزه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار هستند می‌توان چنین رویدادهایی را به منظور معرفی زنان هنرمند و توانمند برگزار کرد که زن ایرانی در کنار مدیریت خانواده، قادر به ارتقا و رشد جایگاه فردی و اجتماعی خود در عرصه‌های مختلف است.

پس از برگزاری چند رویداد عفاف و حجاب در مرکز شهر اصفهان، دومین رویداد سلما با ۳۴ غرفه برپا شد، سمانه الصاق مجری برگزاری رویداد سلما در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تلاش براین است تا در نقاط مختلف شهر چنین رویدادهای برگزار شود که به اعتمادسازی و جذب مشتری، آشنایی مردم با برندهای مختلف تولید داخل کمک می‌کند و همین‌طور در تقویت اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای بانوان حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه دسترسی خانواده‌ها به پوشاک با کیفیت و مورد نیاز خود نیاز به تسهیلگری دارد، بیان داشت: به نظر می‌رسد جای کار فراوانی در عرصه پوشاک وجود دارد که برپایی این رویداد با هدف تقویت بازاریابی و بازارسازی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان این عرصه صورت گرفت.

الصاق در خصوص تنوع و سلیقه مخاطبان در انتخاب اجناس گفت: اجناسی که در این رویداد عرضه می‌شود، علاوه بر زیبایی و به روز بودن، برخوردار از استانداردهای کیفی و با رعایت موضوع حجاب در مانتوها، انواع چادرهای مشکی و موارد مرتبط هستند.

 مجری دومین رویداد پوشاک مادروکودک و ملزومات حجاب با اشاره به کم توجهی به پوشاک کودک و نوجوان ادامه داد: لازم است براساس سلیقه و انتظار نوجوانان با توجه به حفظ شئونات اسلامی، فعالیت بیشتری در زمینه تولید پوشاک و البسه کودک و نوجوانان صورت گیرد.

دیده شدن توانمندی جوانان در تولید و اشتغال

در این رویدادها تنوع پوشاک، کیفیت و قیمت بیشترین مولفه‌های مورد توجه مردم قرار می‌گرفت که حتی دلیل حضور در این رویدادها را کیفیت و قیمت مناسب اجناس عنوان می‌کردند. بسیاری از خانواده‌ها تجربه مشارکت در این رویدادها و خرید را داشتند که با شنیدن خبری از برگزاری رویدادهای حجاب و عفاف از آن استقبال می‌کردند، زیرا جنس ایرانی را به دلیل کیفیت آن نسبت به سایر اجناس خارجی بهتر می‌دانستند.

 

زهرا زارعی یکی از غرفه‌داران این مجموعه بود که مدیریت یک تولیدی البسه کودک و نوجوان را به عهده دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: دیده شدن زحمات فعالان این حوزه بسیار اهمیت دارد که به جای استفاده از کالاهای خارجی و وارداتی از محصولات داخلی و حاصل زحمات همین جوانان بهره‌مند شوند و از این طریق کسب و کارها رونق پیدا کند.

وی افزود: با فراهم‌سازی زمینه پیشرفت، جوانان ما به جای خرید کالاهای خارجی از محصول داخلی استفاده می‌کنند، از سوی دیگر با ایجاد زمینه‌های فروش به تدریج محاسن و معایب کارها مشخص و پیشرفت برای جوانان محقق می‌شود.

 

توجه به پوشاک کودک و نوجوان و کوتاه کردن دست واسطه‌گران

زارعی با اشاره به زمینه فعالیت خود در حوزه کودک و نوجوان گفت: محصولات این حوزه از پارچه تا طراحی دوخت توسط زنان ایرانی انجام می‌شود و با سلیقه ایرانی مطابقت دارد؛ اگر این رویدادها قیمت مناسبی داشته باشند بهتر است و دولت هم حمایت کند تا هزینه‌ها برای کسب و کارهای نوپا و تازه کار تسهیل شود، حتی می‌توانند وام بدهند و تجهیزات و خرید پارچه را برای ما کمی آسان کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات حائز اهمیت این رویدادها کوتاه کردن دست واسطه‌ها و پایین آمدن قیمت‌ها است، افزود: زمانی که مستقیماً جنس را توسط تولیدکننده عرضه کنیم این وسط دست واسط‌ها برای سود بیشتر کوتاه می‌شود و در نتیجه قیمت‌ها برای مشتریان مناسب‌تر خواهد شد.

 

حمایت مشاغل خانگی در مسیر اشتغال زنان سرپرست خانوار

مریم الهامی پور از دیگر تولیدکنندگان ملزومات حجاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: باید در برگزاری چنین رویدادهایی با تبلیغات بیشتر و زمان‌بندی مناسب اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه این محصولات با سود بسیار جزئی به مردم ارائه می‌شود، گفت: یکی از مشکلات چنین مشاغلی نبود کارت خوان و پرداخت مالیات است، از سویی دیگر روند مراحل اداره کار و بازدیدها طولانی است و این باعث خسته شدن تولیدکننده از ادامه روند می‌شود.

الهامی پور با اشاره به اینکه اغلب خیاطان و فعالان این حوزه زنان سرپرست خانوار هستند، بیان داشت: باید برای حمایت این قشر همت شود و دولت در هزینه‌های برگزاری رویدادهای حجاب و عفاف همراهی کند و حتی مکان ثابتی را برای دیده شدن در نظر بگیرند.

این تولیدکننده معتقد است که با شرایط امروزه و هجمه‌های بسیاری که علیه حجاب می‌شود باید از این تولیدکنندگان حمایت شود تا پوشاکی مناسب و متنوع را جایگزین مانتوهای جلوباز کنند.

وی با بیان اینکه این محصولات ضمانت دوخت دارد و تا یک سال تضمینی است، گفت: برای یک محصول با کیفیت قطعاً نیاز به هزینه است و تولیدات داخلی برای استقبال بیشتر بر روی کیفیت و ضمانت آن کار می‌کنند تا رضایت مشتری را به همراه داشته باشد.

به گزارش فارس، دومین رویداد بزرگ حورا با حضور بیش از ۸۰ نشان مطرح حوزه حجاب از اصفهان و سراسر کشور از ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه در سالن امام صادق(ع) خیابان پاسداران در حال برگزاری است،این رویداد از ۱۱ صبح تا ۹ شب میزبان مردم است.

پایان پیام/۳۶۴۹/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1067556

مهمترین اخبار ایران و جهان: