نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 09:58

امسال ۴۰ هزار شغل برای مددجویان زندانی کشور ایجاد شد

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: امسال برای ۴۰ هزار زندانی اشتغال پایدار ایجاد شده و حدود ۸۲ هزار زندانی در دوره‌های مهارتی شرکت کرده و ۵۱ هزار نفر از این تعداد موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمود ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران یکی از سیاست مهم قوه قضائیه را کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان کرد و گفت: زندان باید محلی برای نگهداری ناامن‌کنندگان جامعه باشد.

وی اظهار کرد: این سیاست کاهش جمعیت کیفری سبب شده برنامه اصلاح تربیتی خود را در زندان‌ها به نحو مطلوب‌تری برگزار کنیم چون زندان وقتی خلوت‌ترباشد برنامه‌ریزی برای کارهای اصلاحی و تربیتی اثرگذار‌تر خواهد بود. به طوریکه در سال‌جاری حدود ۴۰ هزار زندانی در دی ماه اشتغال پایدار داشته و حقوق گرفتند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۸۲ هزار زندانی در دوره‌های مهارتی شرکت کرده و ۵۱ هزار نفر از این تعداد موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای زندانیانی که آزاد می‌شوند وام خوداشتغالی داریم که می‌توانند از مراکز مراقبت بعد از خروج زندان‌ها درخواست کنند تا برای تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1082556

مهمترین اخبار ایران و جهان: