نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 15:23

طرح پایش کمی محصولات پیش‌بسته‌بندی شده به طور جدی پیگیری می‌شود

اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بازار اردبیل اظهار کرد: طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود و به صورت هدفمند در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد، افزود: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی بوده و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان، ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.

علایی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام عید و ماه مبارک رمضان و ضرورت صیانت از حقوق شهروندان، تمرکز گشت‌های ویژه بازرسی متشکل از بازرسان استاندارد اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر صنوف قنادان، لبنیات فروشی‌ها، پروتئین فروشی‌ها، میوه و تره بار افزایش داشته است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی گشت‌های نظارتی بر بازار افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه کم فروشی و استاندارد موارد تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی ۱۵۱۷ و ۸-۰۴۵۳۳۷۴۱۱۵۶ به این اداره کل اطلاع رسانی نمایند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی لازم انجام گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083312

مهمترین اخبار ایران و جهان: