نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 23:05

آهوی مغان به دامان طبیعت بازگشت

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تکثیر و نگهداری از گونه بی نظیر آهو در مغان این گونه در حال انقراض احیا و به دامن طبیعت بازگشت.

حسن قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال‌های اخیر سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در کنار صیانت از گونه‌های موجود احیا و رهاسازی گونه‌های در حال انقراض بوده که در استان اردبیل نیز علاوه بر آهوی مغان گونه مارال نیز در سایت فندقلو نگهداری شده و در دامن طبیعت به گشت و گذار مشغول است.

وی خاطرنشان کرد: گونه‌های نادر جانوری و حتی گیاهی با راهکارهای منطقی و درست مورد صیانت و توجه است که در این مسیر برنامه‌های مختلفی در حال انجام است تا به تدریج تکثیر و تنوع موجودیت این گونه‌ها را شاهد باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در کنار رهاسازی آهوی مغان، جبیر در نایبند بوشهر و گورخر نیز در توران سمنان به طبیعت بازگشته و زمینه حفظ و بقای این گونه‌های نادر مهیا شده است.

قاسم پور ادامه داد: در کنار این گونه‌ها در استان اردبیل تلاش بر این است تا گونه‌های در معرض انقراض گیاهی و جانوری شناسایی شده نیز مورد توجه قرار گرفته و شرایط بهتری را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083956

مهمترین اخبار ایران و جهان: