نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 22:38

اصلاح قانون انتخابات در پیچ تصمیم مجلس است

قائم مقام هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: اصلاح قانون انتخابات خیلی باب طبع نمایندگان نیست و حاضر نمی‌شوند به همین راحتی تن به آن دهند اما امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی قائم مقام هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سیاست‌های کلی انتخابات سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد اما متاسفانه هنوز حالت اجرایی و عملیاتی به خود نگرفته است.

وی افزود: وزارت کشور باید پی‌گیر اصلاح قانون انتخابات که بخشی از سیاست‌های کلی انتخابات است باشد و برای اجرایی کردن آن تلاش کند.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر عوامل اجرایی هم کارشان را درست انجام دهند اما مسیر راه نداشته و یا نقشه‌راه خراب باشد قطعاً مشکلاتی درست خواهد شد؛ در نتیجه اصلاح قانون انتخابات بسیار ضروری است.

رضایی با اشاره به قانون اصلاح انتخابات و مجلس تأکید کرد: اصلاح قانون انتخابات خیلی باب طبع نمایندگان نیست و حاضر نمی‌شوند به همین راحتی تن به آن دهند اما امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد.

این مقام مذکور اظهار کرد: بخشنامه‌های خلق‌الساعه‌ای که توسط ستاد انتخابات و وزارت کشور صادر می‌شود یکی از مشکلات برگزاری انتخابات است.

قائم مقام هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر در خصوص هدف از برگزاری برنامه همایش مشترک مسئولان آموزش استانداری و شورای نگهبان تصریح کرد: این تعاملات برای این است که هر حوزه‌، وظیفه ذاتی خود را انجام دهد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1089312

مهمترین اخبار ایران و جهان: