نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 17:02

ششمین اهدای عضو امسال در رفسنجان/ جوان ۳۶ ساله به سه بیمار جان دوباره بخشید

وحید حسین‌پور جوان ۳۶ ساله رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با اعلام رضایت خانواده به سه بیمار نیازمند عضو زندگی بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، زهرا عظیمی مسؤول هماهنگ‌کننده پیوند اعضا دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان‌ امروز اظهار کرد: ششمین اهدای عضو سال ۱۴۰۱ رفسنجان با رضایت خانواده زنده‌یاد وحید حسین‌پور انجام شد و با این ایثار ماندگار به سه هموطن نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حسین‌پور به‌دلیل کاهش سطح هوشیاری در تاریخ ۱۶ بهمن امسال توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل و پس از بررسی در بخش آی‌سی‌یو ۱ بستری شد، ادامه داد: این پدر ۳۶ ساله علی‌رغم مراقبت‌های درمانی و تلاش کادر درمان متاسفانه دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید توسط پزشکان متخصص و رضایت خانواده‌ صبح امروز فرآیند برداشت و اهدای عضو وی انجام شد و دو کلیه و کبد وی برای پیوند به سه بیمار نیازمند عضو به شیراز منتقل شدند.

عظیمی در پایان از تلاش‌های کارکنان اورژانس ۱۱۵، بخش‌های آی‌سی‌یو ۱، اتاق عمل، دکتر سید حمید پاکزاد و تمامی افرادی که در این فرآیند مقدس نقش داشتند تشکر کرد و گفت: تصمیم بر نجات دادن جان انسان دیگر در سخت‌ترین دقایق زندگی با اهدای عضو عزیزترین خانواده امتحان الهی است که از توان بسیاری از افراد خارج است.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040756

مهمترین اخبار ایران و جهان: