نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 16:27

پلاسخارت: عراق قادر به حل مشکلات و عبور از چالش ها است

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق ضمن درخواست از دولت این کشور برای حل مشکلات مردم، تأکید کرد که این عراقی ها قادر به حل مشکلات و عبور ازچالش ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «جنین پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق ضمن درخواست از دولت فدرال این کشور برای مبارزه با فساد مالی و اداری و بیکاری در جامعه، درباره شعله ور شدن دوباره تظاهرات اعتراضی در عراق در صورت حل نشدن مشکلات هشدار داد.

بر اساس این گزارش، بلاسخارت در سخنرانی در هفتمین کنفرانس بین المللی سلیمانیه گفت: پس از سقوط رژیم صدام حسین، چالش‌هایی پدید آمد و دولت عراق با جنگ علیه داعش، گسترش ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی مواجه شد و با وجود گذشت ۲۰ سال، این چالش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عراق باید به این چالش‌ها رسیدگی و آنها را حل کند، افزود: مشکل دیگری نیز در عراق وجود دارد و آن، فساد گسترده و کمبود فرصت‌های شغلی است. مردم عراق نگران تمام این مشکلات و چالش‌ها هستند، اما عراق توانایی قوی و خوبی برای غلبه بر مشکلاتی دارد که با آن مواجه است.

پلاسخارت تصریح کرد: پس از تشکیل دولت فدرال فعلی به نخست وزیری محمد شیاع السودانی، فرصت برای غلبه بر این چالش‌ها فراهم شده و زمان برای آن نیز فراهم است. اما این امر مستلزم هماهنگی، اقدام مشترک و تعهد همه احزاب و مقامات برای کار در راستای منافع عالی ملی کشور است.

وی همچنین تأکید کرد که اربیل و بغداد باید اختلافات و مسائل باقیمانده را از طریق گفتگو و مطابق با قانون اساسی دائمی کشور حل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094956

مهمترین اخبار ایران و جهان: