نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 01:23

انجام 60 هزار بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: از ابتدا سال جاری تا کنون ۶۰۷۹۲ مورد، بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی استان صورت گرفته است.

یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: سازمان دامپزشکی در راستای اهداف و وظایف محوله در سال جاری اقدامات قابل توجهی در زمینه نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی استان انجام داده است.

وی درباره نظارت بر بهداشت فرآورده‌ها و مواد غذایی افزود: از ابتدا سال تاکنون تعداد ۶۰۷۹۲ مورد بازدید صورت گرفته که ۱۸۰۵ مورد غیربهداشتی شناسایی و ۲۵۰ مورد به مراجع قضایی معرفی همچنین ۱۹ واحد پلمپ شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: در سالجاری ۵۰۵۳ رأس گاو و گوساله کشتار شده که ۱۴۱۴ کیلوگرم لاشه ضبط همچنین ۳۴۴۶۸ رأس گوسفند و ۷۵۳۱ رأس بز کشتار شده که به ترتیب ۱۷۰۲/۵ و ۷۵ کیلوگرم لاشه ضبط شده است.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین ۶۹۸۳۸۴ قطعه طیور کشتار شده که ۹۹۱۸ کیلوگرم لاشه ضبط و در مجموع در سطح استان ۴۰۹۳۴/۵ کیلوگرم فرآورده ضبط شده است.

احمدی به واکسیناسیون بیش از ۶ میلیون دز برای مبارزه با بیماری‌های دامی اشاره کرد و توضیح داد: تعداد ۳۷۱۲ دز واکسیناسیون علیه بیماری شاربن، تعداد ۸۶۸۲۱۲ دز علیه بیماری آنتروتوکسمی همچنین ۱۵۹۳۳۲ دز برای مبارزه با بیماری قانقرایا، آگالاکسی و تب برفکی به ترتیب ۱۶۰۷۸۱ و ۱/۱۰۷/۹۰۷ دز واکسن تزریق شده است.

وی در ادامه طرح واکسیناسیون در سالجاری تصریح کرد: برای مبارزه با بیماری آبله بیش از ۲ میلیون دز همچنین تیلریوز ۳۴/۸۷۸ و P.P.R بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دز واکسیناسیون صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام درباره مبارزه با بیماری‌های مشترک اظهار داشت: ۵۰۷۲ مورد واکسیناسیون توبرکولیناسیون همچنین برسلوز بره و بزغاله، گوساله و گاو به ترتیب ۲۰۸۶۲۸، ۴۹۶۲، ۱۵۱۴۷ مورد صورت گرفته و تعداد ۶۰۹۷ مورد برای مبارزه با بیماری هاری و در مجموع ۲۳۹۹۰۷ دز واکسیناسیون انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام پایان سال نظارت‌ها بر مراکز فرآورده‌های دامی افزایش بیشتری داشته و همشهریان در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی مراتب را به شماره ۱۵۱۲ روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گزارش تا کارشناسان رسیدگی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080356

مهمترین اخبار ایران و جهان: