نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 01:16

انقلاب اسلامی حاصل هزار سال خون دل خوردن شیعه است

رشت- نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد، گفت: این انقلاب حاصل هزار سال خون دل خوردن شیعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در رونمایی از پلاک مسجد حجتیه (سوخته تکیه) به‌عنوان سنگر مبارزات و محل تجمع نیروهای انقلابی گیلان اظهار کرد: نکوداشت و پاسداشت اماکن و ایام مقدس همواره در آموزه‌های دینی سفارش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به توجه ملت‌ها به نکوداشت زمان‌های خاص و مقدس تصریح کرد: حتی کشورهای غیرمسلمان هم دارای نمادهای زمانی برای ارتقا کشور هستند.

وی با اشاره به اهمیت پلاک‌کوبی و ایجاد نماد برای اماکنی که محل شکل‌گیری قیام‌ها و تجمع نیروهای انقلابی بوده است، بیان کرد: نمادها ماندگار هستند و آیندگان با دیدن این نمادها متوجه ایثار و ازخودگذشتگی گذشتگان خود می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به جانفشانی مردم گیلان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر منافقان کوردل اشاره و بیان کرد: منافقان حتی به دستفروش خیابان هم رحم نمی‌کردند و بسیاری از مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: امروز ایران اسلامی در سایه عنایت و توجهات امام زمان (عج) به امنیت رسیده و منافقان جرأت قد علم کردن ندارند اگرچه منافقانی هرازگاهی با خودنمایی آتش زیر خاکستر می‌شوند اما نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و مردم هم سریع آنان را می‌شناسند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد تا به دست امام زمان (عج) برسد، افزود: این انقلاب حاصل هزار سال خون دل خوردن شیعه، عالمان دین و آه و ناله مردان و زنان مجاهدی است که امروز میان ما نیستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از دست‌رفتنی نیست، عنوان کرد: دشمن حتی اگر تمام قوای خود را بسیج کند نمی‌تواند نابودی این انقلاب را رقم بزند و هرچه قدر دشمن جلوتر بیاید خودش درجا خواهد زد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028756

مهمترین اخبار ایران و جهان: