نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 10:27

نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه شهر قیدار است

زنجان-مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: به لحاظ وقفی بودن اراضی قیدار نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه این شهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت زمین واقع در منطقه محمدیه شهر قیدار با بیان اینکه به لحاظ وقفی بودن اراضی قیدار نگاه اوقاف مبتنی بر توسعه شهر قیدار است، گفت: برای تعیین تکلیف این زمین یک طرف شهرداری و شورای شهر قیدار طرف دیگر اوقاف است.

مدیرکل اوقاف استان زنجان با تاکید بر اینکه ما همواره در بحث کمک به ادارات و نهادها جهت رفع گره و حل مشکل مردم پای کار هستیم، ادامه داد: در این موضوع نیز سعی بر تسهیل مقررات قانونی و وقفی برای اجرای کار هستیم.

کرمی افزود: البته قوانین و مقررات همواره باید رعایت شود، قوانین مقررات اوقافی کمی پیچیده تر از سایر قوانین است اما با این حال موظفیم کمک کنیم.

مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: دنبال درآمدزایی در این بحث نیستیم و هرمانعی در حد توان باشد برطرف می کنیم امیدواریم با مساعدت شهرداری و شورای شهر و آموزش و پرورش مشکل این زمین برطرف شده و به زودی شاهد رفع معارضان و احداث فضای آموزشی در این زمین باشیم.

کرمی افزود: با توافق اولیه اوقاف، شهرداری و آموزش و پرورش برای رفع معارضین زمین ۴۸۰۰ مترمربعی با کاربری آموزشی در قیدار و ساخت مدرسه راه مدرسه کودکان منطقه محمدیه قیدار نزدیکتر می شود.

وی ادامه داد: در جلسه مشترک آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف استان زنجان و شهرداری و شورای شهر قیدار برای آزادسازی زمین واقع در منطقه محمدیه این شهر به مساحت ۴۸۰۰ مترمربع مذاکره و تفاهم اولیه صورت گرفت

اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه گفت: برای هر ۲۰۰ خانواده یک واحد آموزشی نیاز است و با احداث یک آموزشگاه در این منطقه راه دانش آموزان این منطقه از شهر قیدار کوتاهتر شده و علاوه برا آن افزایش استاندارد سرانه فضای آموزشی نیز در این شهر اتفاق می افتد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان نیز در این جلسه گفت: هدف ما تعیین تکلیف فضای آموزشی ۴۸۰۰ مترمربعی است، که بر اساس توافقات اولیه قرار شد انجام شود.

ذوالقدر با بیان اینکه اوقاف نسبت به بازدید از زمین فوق و مذاکره با معارضان اقدام نموده و به نتایج کارشناسی رسیده است، افزود: این زمین در طرح جامع شهر قیدار واحد آموزشی دیده شده است اما برخی معارضان که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده اند حاضر به تعیین تکلیف این زمین نیستند.

وی ادامه داد: جهت رفع مشکل، تا حد امکان زمین های مناسب در اختیار این بخش معارضین قرار گرفته تا جابجایی لازم صورت گیرد.

ذوالقدر گفت: مقرر شد در تغییر کاربری قسمتی از زمین مسکونی و باقیمانده آموزشی در نظر گرفته شود تا مشکل حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1047456

مهمترین اخبار ایران و جهان: