نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 01:03

ضرب و شتم اسیر فلسطینی توسط زندانبانان صهیونیستی

زندانبانان صهیونیستی اسیر زکریا الزبیدی را در زندان ایشل مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که زندانبانان رژیم صهیونیستی اسیر زکریا الزبیدی (یکی از ۶ اسیری که موفق به فرار از زندان جلبوع شد) را در زندان ایشل مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند.

این هیئت تاکید کرد که شماری از اسرای محبوس در سلول انفرادی به نشانه همبستگی با اسیر الزبیدی قرار است دست به اعتصاب غذای نامحدود بزنند.

ماه گذشته نیز در پی حمله صهیونیست‌ها به جنین، درگیری مسلحانه شدیدی بین آنها و مبارزان مقاومت رخ داد و منابع فلسطینی گزارش دادند، صهیونیست‌ها خانه اسیر زکریا الزبیدی را محاصره کردند و در نهایت جبرئیل الزبیدی برادر وی را به اسارت گرفتند. در آن زمان همچنین یکی از فرزندان اسیر زکریا الزبیدی هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

زکریا الزبیدی متولد شهر جنین در سال ۱۹۷۶ است و از اصلی ترین فرماندهان گردان‌های شهدای الاقصی در کرانه باختری (شاخه نظامی جنبش فتح) است. وی در گذشته عضو شاخه انقلابی جنبش فتح بوده و در جریان انتفاضه دوم و عملیات‌های مسلحانه علیه ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مشارکت داشته است.

گفتنی زکریا الزبیدی پیش از اسارت در حال تحصیل در رشته مطالعات عربی معاصر در دانشگاه بیروت بود. وی در سال ۲۰۱۹ از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شد و نتوانست تحصیلاتش را به پایان برساند.

از زمان روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو و انتصاب «ایتمار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرا شدت یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070812

مهمترین اخبار ایران و جهان: