نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 21:20

تصویب قانون لغو تابعیت فلسطینیان باعث انفجار اوضاع می شود

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تصویب قانون لغو تابعیت عاملان عملیات ضد صهیونیستی منجر به انفجار اوضاع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی در تصویت قانون سلب تابعیت از اسرای فلسطینی واکنش نشان داد و اعلام کرد که تصویب این قانون، باعث انفجار اوضاع فلسطین خواهد شد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی در مورد قانون به اصطلاح سلب تابعیت، وضعیت را به سمت یک انفجار گسترده سوق می ‌دهد.

پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت ۹۴ رأی از ۱۲۰ رأی، قانون سلب تابعیت این رژیم از فلسطینیانی که علیه صهیونیست های عملیات انجام می دهند و کوچاندن خانواده هایشان از مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین را تصویب کرد.

پیش از این نیز رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون سلب تابعیت یا اقامت اسرای فلسطینی ساکن قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را تصویب کرده بود.

به موجب این قانون، هر اسیری که به اجرای عملیات ضدصهیونیستی و حبس محکوم شود و برای وزیر داخلی ثابت شود که از تشکیلات خودگردان مبالغی دریافت کرده است به منزله این خواهد بود که از تابعیت یا اقامت خود صرف نظر کرده است.

همچنین بر اساس این قانون، تابعیت یا اقامت تمامی اسرایی که از تشکیلات خودگردان حقوق یا تسهیلات دریافت کنند، لغو خواهد شد.

در متن این قانون آمده است که «ایتامار بن گویر» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی باید سلب تابعیت یا اقامت این دسته از اسرا را ظرف مدت ۱۴ روز تایید کرده و وزیر دادگستری نیز طی مدت هفت روز باید با آن موافقت کند و پس از آن دادگاه ۳۰ روز فرصت دارد تا برای اجرای حکم، به تصویب برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039156

مهمترین اخبار ایران و جهان: