نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 12:14

ادای دین به شهدا درآسمان هفتم/شهدا برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناختند

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: ما خود را مدیون شهدا و خانواده‌های معزز این عزیزان به‌ویژه مادران عزیز شهدا می‌دانیم و سعی داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم و باید توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی‌اصغر شاطوری مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان هدف از برگزاری ویژه‌برنامه آسمان هفتم را ادای دین به شهدا دانست و اظهار داشت: ما خود را مدیون شهدا و خانواده‌های معزز این عزیزان به‌ویژه مادران عزیز شهدا می‌دانیم و سعی داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم و باید توجه داشته باشیم.

وی افزود: در این دنیای وانفسای پرزرق‌وبرق که با فریبندگی‌هایش نوجوانان و جوانان ما را مشغول می‌سازد و ممکن است اشراف لازم به حماسه‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای عزیزمان پیدا نکنند، این وظیفه ما است که با بازخوانی و روایتگری حماسه‌های شهدا و برگزاری یادواره‌هایی این‌چنین به نسل آینده یادآور شویم.

شاطوری  ادامه داد: این سرزمین چنین دلاوران دورانی داشته است که اکنون استوار و پر غرور پابرجا است و البته نسل جوان ما باید بداند شهدا نسل جوان دهه‌های گذشته این مرزوبوم بوده‌اند و جان و جوانی خود را فدای آزادی و سربلندی ایران اسلامی کرده‌اند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به این‌که در آسمان هفتم منطقه ۷ شهرداری اصفهان قریب به ۷۰۰ شهید والامقام همچون ستاره می‌درخشند گفت: زمانی که در سبک زندگی و ایثارگری‌های شهدا چه در جانبازی‌هایشان و چه در نوع زیست اجتماعی این عزیزان دقیق می‌شویم متوجه می‌شویم که هر یک از آن‌ها یک عارف بوده‌اند و بدون شک شخصیت‌های معمولی نبوده‌اند و تک‌تک آن‌ها نظرکرده بوده‌اند و برای شهادت گلچین و انتخاب‌شده بودند.

وی تصریح کرد: برخی از علما تعبیر زیبایی در مورد شهدا و مزارشان دارند و معتقدند از مزار شهدا یک ستون نورانی به آسمان رفته است و اگر پرده‌های دنیوی که جلوی چشمان ما را گرفته است کنار برود این ستاره‌های درخشان و پرفروغ را خواهیم دید و پیرو راهشان خواهیم بود.  

شاطوری با اشاره به این‌که شهدا برای خدمت به میهن و ملت شب و روز نمی‌شناختند، گفت: ما هم باید با الگوپذیری و پیروی از شهدا برای خدمت به مردم شب و روز نداشته باشیم و از جان‌مایه بگذاریم چراکه معتقدم مردم عزیز ما بسیار شریف و نجیب هستند و حضور دشمن‌شکن آن‌ها در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال ثابت کرد که مردم عزیزمان شایسته بهترین خدمات هستند و ما نیز در مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تسهیل امور شهروندان و شهر خواهیم داشت.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان  افزود:  امیدواریم که شهدا خودشان نظر ویژه‌ای به ما و این مردم شرافتمند داشته باشند و اینجا جا دارد که از خانواده‌های معزز شهدا به‌ویژه مادران و پدران شهدا و همه مردم عزیز و مسئولانی که در یادواره شهدای منطقه ۷ شهرداری اصفهان قدم بر روی چشمان ما گذاشتند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم توانسته باشیم ذره‌ای از دین خود به شهدا را ادا کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042912

مهمترین اخبار ایران و جهان: