نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 09:25

زنان کردستانی الگوهای موفق ایثار و فداکاری هستند

سنندج- مدیرکل حوزه بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: زنان کردستانی الگوهای موفق ایثار و فداکاری هستند و در طول تاریخ این مهم را به همگان ثابت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب اختری شنبه شب در اولین جایزه شهیده فاطمه اسدی که در شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: مردم کردستان در اوایل انقلاب و ۸ سال جنگ تحمیلی یار و همراه مردم ایران بوده‌اند.

وی افزود: ویژگی‌های شهیده فاطمه اسدی را با دختر پیامبر اسلام (ص) می‌توان مقایسه کرد که تلاش‌های وی در برافراشته شدن پرچم اسلام و همراهی پیامبر اسلام مثال زدنی بود.

مدیرکل حوزه بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: شهیده فاطمه اسدی نه تنها برای خانواده و همسر خود جنگید بلکه در مسیر امت و مردم نیز دغدغه داشت و برای کشور امنیت و آرامش خواستار بود.

اختری گفت: از خود گذشتگی و فداکاری شایسته زنان کرد مثال زدنی است و همواره کوشیده‌اند هویت ملی و قومی خود را در زندگی شخصی و امور تربیتی فرزندان با تمام تلاش انجام دهند.

وی بیان کرد: فعالیت و خدمات زنان به مردم به ویژه شهیده فاطمه اسدی نشان از سطح بالای هوشیاری به زندگی شخصی و اجتماعی است.

اختری خاطرنشان کرد: تلاش برای حفظ زندگی و خانواده از ویژگی بارز این شهیده بوده است.

مدیرکل حوزه بانوان و خانواده وزارت کشور عنوان کرد: پایداری و پافشاری شهیده فاطمه اسدی تقدیم کردن جانش برای حفظ خانواده و ارزشی والاتر است و بعد از ۴۰ سال همچنان این موضوع به فراموشی سپرده نشده است.

اختری افزود: امیدواریم استان کردستان پایه گذار رویکردی برای معرفی الگوهای موفق به زنان در کشور باشد و بتوانیم شخصیت‌هایی همچون فاطمه اسدی‌ها را به دهه هشتادی‌ها و دهه نودی ها بشناسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073356

مهمترین اخبار ایران و جهان: