نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 15:50

خبرهای امیدوارکننده درباره پرواز های فرودگاه سنندج

استاندار کردستان از فراهم شدن تجهیزات به روز هندلینگ خبر داد و گفت: مردم اطلاع داشته باشند اقدام صدور مجوز از طریق سازمان هواپیمایی در حال انجام است و به محض اتمام، برقراری پرواز ها از سر گرفته خواهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار داشت: طرح ملی مسکن یک موضوع ملی است و صرفا مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و‌ بر اساس گفته‌های رئیس جمهور با عزم جدی تمام مسئولان و دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی گفت: در استان کردستان تصمیم گرفته شد که علاوه بر استناد به سامانه، استعلامات دستی صورت گیرد.

وی گفت: ممکن است میزان ثبت نامی‌ها بیشتر از میزان تعهد پیش رود لذا باید تمرکز و هماهنگی بیشتری در این سامانه صورت گیرد.

استاندار کردستان گفت: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی بر این اصل است که خدمتی به مردم ارائه شود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: در بعضی از شهرهای استان محدودیت‌های زمین وجود دارد چونکه شهرستانی همانند مریوان و مریوان دورتادور آن حریم‌های مرز و دریاچه و زمین‌های کشاورزی نیز است.

 به طور حتم بخشی از زمین‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت اجرای تامین زمین مسکن ملی گرفته خواهد شد اما با توجه به موفقیت‌های این دانشگاه و به عنوان دانشگاهی که رتبه اول را در سطح کشور دارد و به سمت بالندگی پیش می‌رود با اولویت مسکن متاهل دانشجویان و اساتید این دانشگاه، بخشی از زمین‌ها در ساخت مسکن ملی استفاده خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: سیاست دولت اولویت با طرح مسکن است و با توجه به اینکه در استان محروم مانند کردستان که پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد و به شدت به اعتبار اموال مازاد دستگاه نیاز است اما زمین‌های مازاد با اولویت تامین زمین مسکن خواهد بود.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل پروازهای فرودگاه  سنندج اشاره کرد و گفت: مشکل پرواز‌های فرودگاه سنندج ربطی به ناوگان پروازی ندارد و صرفا مشکل مربوط به خدمات پرواز و هلدینگ هاست.

وی اذعان کرد: در طول سه دهه گذشته تحت فشار افکار عمومی و برای برقراری پروازها به شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های ارائه کننده خدمات پروازی امتیازاتی داده شد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: ترجیح بنده بر این بود که حتی شده پروازها چند ماه تعطیل شود اما زیر بار رانت و ارائه امتیازات خاص و ویژه‌خواری به افراد نرویم.

استاندار کردستان در ادامه از فراهم شدن تجهیزات به روز هندلینگ خبر داد و گفت: مردم اطلاع داشته باشند اقدام صدور مجوز از طریق سازمان هواپیمایی در حال انجام است و به محض اتمام برقراری پروازها از سر گرفته خواهد. شد، ضمن اینکه شرکت ایرلاین بومی با سرمایه‌گذاران که ورود پیدا کرده‌اند پیگیری می‌شود.

زارعی‌کوشا افزود: از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم با توجه به نگاه ویژه‌ای که به کردستان دارند، دستوری به سازمان هواپیمایی و سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها  داشته پروازهای تکلیفی برای این ایرلاین‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه بسیاری از صندلی‌های پروازهای استان کرمانشاه را مردم کردستان جهت رفت آمد پر کرده‌اند، گفت: در کردستان به به طور یقین ظرفیت روزی دو پرواز با ظرفیت تکمیل و متقاضی وجود دارد.

وی به کریدور شمال غرب و جنوب غرب نیز اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه عمرانی استان و مهم‌ترین مطالبه مردم کردستان تکمیل این کریدور است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بسیاری از فوتی‌های جاده‌ای در سال جاری مربوط به مسیرهای کریدور بوده و و در سال‌های گذشته کمترین پیشرفت این پروژه در کردستان بوده است لذا شرکت زیرساخت ورود جدی‌تر داشته باشند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079412

مهمترین اخبار ایران و جهان: