نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 17:04

گردشگری حلال مزیت کشورهای اسلامی است

وزیر میراث‌فرهنگی ایران‌هراسی را یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با ظرفیت‌های گردشگری ایران بیان داشت و گفت: گردشگری حلال مزیت کشورهای اسلامی است.

به‌گزارش خبرنگار مهر؛ سید عزت‌الله ضرغامی امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران پس از ساعت‌ها بازدید با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری حلال اظهار کرد: گردشگری بخش عظیمی از ظرفیت‌ها بین کشورهاست. ایران اسلامی بسیار زیباتر از آن است که برای مردم دنیا تشریح شده است. ایران کشوری امن، زیبا با ظرفیت‌های گسترده و چهارفصل است که جزو چند کشور اول دنیاست و در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و سایر جاذبه‌های های گردشگری دارای قابلیت‌های برتر در دنیا است.

ضرغامی از تمام مردم کشورهای مختلف دنیا دعوت کرد تا به ایران سفر کنند و بیان داشت: حتماً گردشگری حلال یک مزیت نسبی کشورهای اسلامی است. اصلاً گردشگری یک امر سالم است و متأسفانه در بعضی نگاه‌ها تصور بر این است که امور ناسالم از نظر فرهنگی و اجتماعی در رونق گردشگری دخالت دارد؛ درحالی که این‌گونه نیست. کشورهای مختلف دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان به خصوص وقتی که گردشگری خانواده‌محور می‌شود همه علاقه‌مند هستند که گردشگری سالم داشته باشند.

وی ادامه داد: گردشگری سالم همان گردشگری حلالی است که کشورهای مختلف اسلامی ظرفیت آن را دارند. بخشی از این گردشگری حلال به خوراک بر می‌گردد اما گردشگری سالم و خانواده‌محور از مصادیق گردشگری حلال است و کشورهای مختلف می‌توانند پرچم‌دار آن باشند.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به موضوع ایران‌هراسی نیز اشاره کرد و گفت: ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمنان با ظرفیت‌های گردشگری ایران بوده است. از قدیم نیز این بوده و از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی‌هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد این موضوع را دستگاه‌های اطلاعاتی نیز اعلام کرده‌اند.

ضرغامی اضافه کرد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که اگر حداقل‌ها برای آن فراهم شود می‌تواند یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در جهان باشد. ما باید در داخل با همفکری و برداشتن موانع و معرفی صحیح ظرفیت‌های ایران عزیز به مقابله با ایران‌هراسی بپردازیم.

وی به موضوع تأمین زیرساخت‌های گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از حوزه گردشگری مربوط به تأمین زیرساخت‌هاست. خوشبختانه در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات بسیار خوبی در تأمین و ساخت زیرساخت‌ها انجام شده است. تسهیلات مختلف برای کمک به علاقه‌مندان ارائه شده اما اعتقاد دارم که هنور راه زیادی داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025412

مهمترین اخبار ایران و جهان: