نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:03

خارج از گود دیدار سپاهان- زنیت/ روس‌ها درباره میزبانی ایران چه گفتند؟

تقابل دوستانه سپاهان ایران و زنیت روسیه در حالی با برتری نماینده ایران پایان یافت که بیش از نکات فنی مسابقه، همکاری و روابط خوب دو باشگاه بزرگ ایران و روسیه مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران و زنیت سن پترزبورگ روسیه روز جمعه به میزبانی باشگاه سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و با برتری ۲ بر صفر سپاهانی‌ها خاتمه یافت.

این دیدار که نخستین بازی دوستانه بین‌المللی یک تیم ایرانی پس از وقفه‌ای چند ساله بود، مورد توجه بسیاری از اهالی فوتبال و رسانه‌ها در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

بدون‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع حضور پرشور هواداران سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان بود که جوی فوق‌العاده را به وجود آورد؛ پس از چند سال وقفه به دلیل بیماری کرونا و پس از آن بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌های لیگ‌برتر، دوباره شاهد حضور بیش از ۵۰ هزار طرفدار سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان بودیم.

سپاهانی‌‌ها از ابتدای حضور در ورزشگاه با تشویق‌های خود شور و حرارت خاصی به این بازی بین‌المللی بخشیدند، تشویق‌هایی که بخشی از آن به زنیتی‌ها اختصاص داشت و اصفهانی‌ها اینگونه مهمان‌نوازی خود را به رخ کشیدند.

این فضای دلنشین تحسین مهمانان روسیه‌ای را نیز برانگیخت به طوری که سرمربی و بازیکنان تیم زنیت روسیه و حتی خبرنگاران روسیه‌ای از جو مثبت ورزشگاه سخن گفتند.

 

حس مشترک زنیتی‌ها؛ جو ورزشگاه فوق‌العاده بود

سرژی سماک، سرمربی تیم فوتبال زنیت در نشست خبری پس از بازی گفت: تشکر می‌کنم از تمامی دست اندرکاران باشگاه سپاهان بابت برگزاری این دیدار و به هواداران سپاهان هم تبریک می‌گویم؛ جو فوق العاده‌ای به‌خاطر حضور تماشاگران در ورزشگاه ایجاد شده بود.

رودریگائو مدافع تیم زنیت نیز گفت: جو ورزشگاه فوق‌العاده بود و من این جو را قبلاً در ورزشگاه خودمان در روسیه و همچنین برزیل دیده بودم.

رسانه‌های روسیه درباره این‌بازی نوشتند: صدرنشین لیگ برتر ایران، صدرنشین لیگ برتر روسیه را شکست داد.

 

قبل شروع مسابقه از سوی باشگاه سپاهان از عوامل باشگاه زنیت روسیه و مدیرعامل این باشگاه با اهدای تابلو تقدیر و قدردانی شد که این موضوع از نگاه رسانه رسمی باشگاه زنیت دور نماند.

یکی دیگر از نکات سفر تیم فوتبال زنیت به اصفهان تمدید تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه میان باشگاه‌های فولاد مبارکه سپاهان و زنیت سن پترزبورگ در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی بود.

 

ماکسیم  پوگورلف معاون مدیرکل و رییس دپارتمان توسعه ورزشی و امور حقوقی باشگاه زنیت در حاشیه تمدید تفاهم‌نامه دو باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه و سپاهان اصفهان در راستای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های ورزشی، اظهارداشت: واکنش مربیان و بازیکنان ما در مورد باشگاه سپاهان جالب بود که همه از صیمیم قلب راضی بودند و بسیار علاقمند به تبادل نظر و تعامل با مربیان باشگاه سپاهان هستند.

الکساندر مدودف، مدیرعامل باشگاه زنیت روسیه نیز در رابطه با سفر به اصفهان گفت: در مرتبه قبل فرصت بیشتری داشتیم و اماکن دیدنی و معماری تاریخی اصفهان را مشاهده کردیم و باز هم دوست داشتیم که زمان بیشتری برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و معماری ایرانی و اصفهان داشته باشیم.

 

حضور هواداران روسی در ورزشگاه نیز یکی دیگر از نکات جالب توجه مسابقه بود؛ آن‌ها همچنان با همکاری باشگاه سپاهان، فرصت بازدید از موزه سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان را به دست آوردند.

حساب رسمی باشگاه زنیت در توییتر با انتشار این ویدیو از از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها تشکر کرد.

 

 

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044112

مهمترین اخبار ایران و جهان: