نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 15:46

دومین همایش ملی آموزش علوم تجربی برگزار می شود

یزد- مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد از برگزاری دومین همایش ملی آموزش علوم تجربی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور دهقان منشادی چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: دومین همایش ملی آموزش علوم تجربی با حمایت دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان در اسفندماه ۱۴۰۱ در این دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دومین همایش ملی آموزش علوم تجربی با بیان اینکه این همایش در روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد بستر مناسب به منظور نظرورزی و تعامل علمی صاحب نظران در ارتباط با آموزش علوم تجربی و به اشتراک گذاردن دانش محتوایی در زمینه آموزش علوم تجربی، شکل گیری زمینه و فرصت لازم به منظور تولید، تدوین و توسعه دانش محتوایی در زمینه آموزش علوم تجربی، تقویت ساختار فکری مطلوب به منظور ارتباط بین ساحت نظر و عمل از طریق برقراری ارتباط متناظر بین دانشگاه فرهنگیان و نیازمندی های جامعه در زمینه آموزش علوم تجربی و... است.

دهقان منشادی عنوان کرد: محورهای این همایش شامل تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش علوم تجربی، رویکردها و اهداف برنامه درسی آموزش علوم تجربی، اندیشه ورزی، پژوهش ها و تجربیات برتر در زمینه آموزش علوم تجربی، روش های ارزشیابی در آموزش عـلوم تجـربی، محیط، محتـوا و منـابع یادگـیری در آمـوزش علـوم تجـربی، راهبردها، روش ها و فنون تدریس مناسب و مؤثر د رآموزش علوم تجربی، بکارگیری فناوری های نوین در آموزش علوم تجربی، طراحی آموزشی و طـراحی واحد یادگیـری در آموزش علوم تجربی، بررسی چالش های یادگیری در آموزش علوم تجربی و ارائه راه حل برای این چالش ها و محورهای دیگر است.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد در پایان اظهار داشت: در این همایش، مقالات برتر به صورت ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته و همچنین مقالات برگزیده در فصلنامه پژوهش در آموزش علوم تجربی به چاپ خواهد رسید.

در این همایش کارگاه دانش‌افزایی فناوری‌های جدید در عرصه آموزش علوم با تدریس غلامرضا کاکامنشادی و کارگاه آموزش مفاهیم پایه علوم تجربی (فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ...) به کمک نرم افزار کاربردی PHET با تدریس محسن بابائی برگزار و گواهی حضور در کارگاه پس از برگزاری کارگاه صادر و تقدیم خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066412

مهمترین اخبار ایران و جهان: