نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 11:07

بازگشت 5 بال پرنده شکاری به طبیعت پس از تیمار

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از بازگردانده شده پنچ بال پرنده شکاری پس از تیمار به طبیعت شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مازیار شریفی  با اشاره به اینکه اینگونه پرندگان جزء پرندگان شکاری  محسوب می‌شوند، افزود: این پرندگان شامل دلیجه، پیغو، عقاب طلایی و سارگپه بودند که پس از بازپروری و اطمینان از سلامتی با نظارت کارشناسان در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی شدند و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی عنوان داشت: نگهداری حیات وحش حتی به صورت موقت توسط شهروندان بر خلاف آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید است و زنده گیری، تیمار و رهاسازی حیات وحش نیاز به تجربه و تخصص داشته و قبل از رهاسازی می‌بایست سلامت آن توسط دامپزشک تأیید و در محل‌هایی با نظر کارشناسان مربوطه صورت پذیرد.

شریفی خاطرنشان کرد: استان مرکزی  دارای تنوع زیستی ویژه ای از جمله گونه های پرندگان شکاری می باشد و این پرندگان نقش مهمی در هرم غذائی و حفظ و پایداری اکوسیستم ها دارند و جمعیت پرندگان، خزندگان، جوندگان، دوزیستان و حتی حشرات را کنترل کرده و از طغیان جمعیت آنها جلوگیری می کنند، که از  شهروندان تقاضامی شود در صورت مشاهده هر گونه پرنده آسیب دیده مراتب را به ادارات  حفاظت محیط زیست یا شماره تماس 1540 اطلاع رسانی نمایند.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570112

مهمترین اخبار ایران و جهان: