نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 16:28

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس: ایران مقصد اصلی گردشگران تاجیک شود

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری، گفت: با توجه به وجود اشتراکات زیاد فرهنگی ایران باید مقصد اصلی گردشگران تاجیک شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا دشتی‌اردکانی ظهر امروز در نشست کمیته کار با جوانان و ورزش تاجیکستان با جوانان فعال در حوزه گردشگری استان یزد، با بیان این‌که جوانگرایی یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: ما به علم و تعهد جوانان خود اعتقاد داریم و با اعتماد به آنها در حال واگذاری امور به جوانان ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت اشتراکات فرهنگی بین دو کشور ایران و تاجیکستان و همچنین برخورداری از سیاست جوانگرایی در این دو کشور، افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری متنوع، استان یزد نیز می‌تواند مقصد اصلی گردشگران تاجیک‌ها شود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که مجلس از حوزه گردشگری حمایت جدی داشته و خواهد داشت، گفت: انتظار داریم کشورهای منطقه و کشورهایی که اشتراکات زیادی مثل فرهنگ و زبان با ایران دارند نسبت به تقویت روابط با ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف اقدام کنند.

دشتی اردکانی در خصوص وزیر نیز تصریح کرد: بنا داریم با تدوین یک سری اقدامات سیاسی و قانونی نسبت روابط بین ایران تاجیکستان را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی در خصوص حوزه ورزش و جوانان نیز با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های ورزشی ایران اسلامی به ویژه استان یزد، گفت: در حوزه ورزش نیز با اشاره به اهمیت داشتن رویکرد جوان گرایی ایران و تاجیکستان فرصت تقویت روابط خوبی نیز فراهم است که باید از این ظرفیت به درستی به موقع استفاده کرد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616856

مهمترین اخبار ایران و جهان: