نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 16:21

ویژه‌برنامه‌های گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد شهادت «حاج قاسم سلیمانی» اعلام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ویژه‌برنامه‌های گلزار شهدا به‌مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید ایرانمنش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میلاد حضرت زهرا(س) در برنامه‌های چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شود.

وی بیان داشت: برنامه‌های ستاد چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود و گلزار شهدا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با برنامه‌هایی مانند قرائت قرآن مجید، پرده‌خوانی و روایتگری و ایراد سخنرانی با حضور سخنرانان ویژه کشوری میزبان مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: محفل انس با قرآن، روایت حبیب با حضور هنرمندان و قرائت دعای کمیل و ندبه در سطح کشوری از دیگر برنامه‌های چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است و برنامه پایانی همزمان با ساعت شهادت انجام می‌شود.

ایرانمنش ابراز داشت: از زمان خاکسپاری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تاکنون طی سه وعده نماز جماعت در گلزار شهدای کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به میزبانی روزانه از دانش‌آموزان در گلزار شهدای کرمان عنوان کرد: حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز از ۴۵۰ مدرسه در سال تحصیلی گذشته به زیارت مزار سردار سلیمانی آمدند و برنامه‌های روایتگری، پرده‌خوانی و سرود برای آنها اجرا شده است.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: تاکنون آیین عقد ازدواج ۷۵۰ زوج جوان در گلزار شهدای کرمان برگزار شده و مرکز مشاوره گلزار شهدا به حدود ۸۰۰ نفر مشاوره‌های خانوادگی، آموزشی و شغلی ارائه کرده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه ختم قرآن در ماه مبارک رمضان با حضور بیش از یک هزار نفر، بیان داشت: سال گذشته ۲۴ هزار نفر در محدوده گلزار شهدا اسکان داده شدند و تاکنون بیش از ۷۰ ملیت از کشورهای مختلف به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهار داشت: طرح جامع گلزار کرمان نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و توسط ستاد عتبات عالیات کشور بررسی می‌شود و امیدواریم این طرح بعد از چهارمین سالگرد کلید بخورد و گلزار شهدا به سر و سامان برسد.

ایرانمنش با اشاره به اینکه گلزار شهدای کرمان به یکی از قطب‌های گردشگری زیارتی در کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: تعیین‌تکلیف رسمی برای نحوه مدیریت گلزار شهدای کرمان به‌صورت هیأت امنا و یا تولیت را به دفتر مقام معظم رهبری ارائه کرده‌ایم و منتظر راهکار ایشان در این زمینه هستیم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ شهید در استان کرمان داریم و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدای ما و یک هزار و ۷۰۰ همسر شهید در قید حیات هستند.

در همین حال مدیر گلزار شهدای کرمان در سخنانی اظهار داشت: مهمانان خارجی به‌صورت خودجوش و یا در قالب تیم‌های گردشگری به گلزار شهدای کرمان می‌آیند و بیشترین مهمانان خارجی ما هم گردشگران پاکستانی هستند.

 محمدرضا حسنی‌سعدی از تدوین و چاپ کتاب دلنوشته‌های زائران سردار حاج قاسم سلیمانی از سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که به‌علت وجود قبور مردم در اطراف گلزار شهدای کرمان داریم و همچنین وجود محدودیت‌ها در راه‌ها و معابر اما مدیران شهرداری، آب، گاز و برق در دو سال گذشته برای تامین زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان تلاش کردند هرچند سرعت کار کم بوده است و قبول داریم که باید بیشتر از این تلاش می‌کردیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618056

مهمترین اخبار ایران و جهان: