نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 18:38

ساختار حمل و نقل عمومی در البرز نیازمند اصلاح است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز بر ضرورت توجه شهرداری ها به اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه استفاده خودروهای سبز از جمله برنامه‌های دولت است که باید با رویکرد حفاظت از محیط زیست مورد توجه شهرداری ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمید میرزائی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز، در سخنانی با اشاره به سیاست‌های کلان نظام و دولت سیزدهم برای ارتقاء کیفی زندگی مردم، بحث حمل و نقل عمومی راحت، ارزان و سالم را از اصول اساسی مدیریت شهری برشمرد و اظهار کرد: شهرداری‌های استان با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و با مشارکت همه دستگاه‌های متولی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از وسایل نقلیه با سوخت پاک اقدام نمایند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تصمیم دولت برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از سوخت پاک است، خطاب به به شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه، توصیه کرد: با درنظر گرفتن ساختار باغ شهری استان نسبت به اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی شهرها با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن اهتمام داشته باشند.

این مقام مسؤول اصلاح هندسی معابر و نوسازی حمل و نقل عمومی با رویکرد حفاظت از محیط زیست شهرها را یکی از ضرورت‌های مهم در توسعه شهرها عنوان کرد و خواستار توجه بیش از پیش مدیریت شهری به این مهم شد.

به گفته مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز، هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌ها در سازمان اتوبوسرانی از دیگر مواردی است که می‌تواند مسؤولان امر را در این زمینه یاری دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617012

مهمترین اخبار ایران و جهان: