نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 12:43

تشویق دانش‌آموزان به مسئله محوری موجب پیشرفت مستمر کشور می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تشویق دانش‌آموزان به مسئله محوری، پیشرفت مستمر کشور را تثبیت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ذوالفقاری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در آئین زنگ پژوهش این استان اظهار داشت: هفته پژوهش بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت تحقیق در جامعه است.

وی افزود: کشور ما در طول قرون و اعصار مولد فرهنگ و تمدن بوده و انقلاب اسلامی ایران تنها دگرگونیِ ساختار ها نبود بلکه انقلابی معرفتی برای به ظهور رساندن ماهیت اصلی ما بود.

ذوالفقاری تصریح کرد: علم و پژوهش دارای مختصاتی است که می‌تواند یک تمدن را شکل داده و موجب پیشتازی کشور در عرصه علوم شود.

 

وی تصریح کرد: سهم ما در میدان‌داریِ رتبه‌های پژوهشی و علمی بسیار بالا بوده و امروز صدای زنگ پژوهش کشور در سطح افکار عمومی به صدا درآمده و اهمیت آن در آموزش و پرورش گسترده‌تر، پررنگ‌تر و تاثیرگذارتر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی اذعان کرد: اندیشه‌ورزی و پژوهش و تمرین و ممارست در آموزش و پرورش، منتج به برداشت بهترین میوه‌های علمی خواهد شد؛ چرا که آموزش و پرورش می‌تواند پیشرفت مستمر کشور را با تشویق دانش آموزان به مسئله محوری، تثبیت کند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593412

مهمترین اخبار ایران و جهان: