نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 15:35

اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های ایلام

استاندار ایلام گفت: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته در جریان دیدار با معاون اول رئیس جمهور به منظور نوسازی مسیل‌های شهر ایلام، مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با قدردانی از تلاش‌های مجموعه اعضای ستاد بحران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین فرمانداران در راستای پاکسازی مسیل‌ها و معابر گفت: ضروری است اجرای اینگونه عملیات ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی افزود: جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی مسیل ها از مهم‌ترین راهکارهای مهار سیل، است. 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: همچینین باید بعد از پاکسازی‌های صورت گرفته نیوجرسی در محل های یاد شده جهت جلوگیری از تخلیه تخلیه مجدد این نخاله‌ها نصب شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: فرمانداران باید در مدت یک هفته پیش رو اقدامات خود را در این رابطه به صورت مکتوب به اطلاع ستاد مدیریت بحران استان ارسال نمایند. 

این مقام مسئول با اشاه به اینکه، عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی در طی ۱۰ روز گذشته چشمگیر بوده است، عنوان کرد: با انجام اقدامات صورت گرفته و استمرار آنها در مواجه با سیل مشکلی پیش نخواهد آمد. 

عالی‌ترین مقام دولت با تاکید بر اینکه  اقدامات مناسبی در راستای مصوبات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران انجام شده است، گفت: شهرداری ایلام نیز باید همچنان نسبت به پاکسازی، زیباسازی و مبلمان شهری و جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی تلاش کند. 

بهرام‌نیا عنوان کرد: علاوه بر نظارت میدانی توسط دستگاه‌های اجرایی، به منظور جلوگیری از تخلیه پسماندها نیز باید نظارت میدانی صورت گیرد، اقدام شهرداری ایلام در استقرار ایستگاه‌های نظارت بر تخلیه نخاله‌های ساختمانی باید ادامه داشته باشد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرمانداران و مدیران باید در مدت یک ماه نسبت به نماسازی ادارات، تعویض تابلوهای فرسوده، بهسازی پیاده‌روهای مجاور ادارات و محوطه‌سازی، اقدامات لازم را انجام دهند. 

بهرام نیا ادامه داد: نماسازی ادارات هم باعث زیبایی نمای شهری می‌شود و هم نشاط اجتماعی را در پی دارد.

عالی‌ترین مقام دولت در ایلام تصریح کرد: ضروری است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به آسفالت باقی‌مانده جاده ارغوان در راستای دسترسی خانواده‌ها به این مکان تفریحی هرچه سریع‌تر اقدام کند. 

استاندار ایلام عنوان داشت: مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور به منظور نوسازی مسیل‌های شهر ایلام در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۰ درصد آن توسط وزارت نیرو تأمین شده و مابقی آن نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه ظرف ۳ سال تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۱۷ مهر ماه سال جاری عملیات لایروبی و بازگشایی مسیل ورودی تنگه ارغوان به طول یک کیلومتر انجام شده است. 
 
پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544312

مهمترین اخبار ایران و جهان: