نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 09:26

خزان دیرهنگام در جنگل‌های شمال

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به خزان دیرهنگام در برخی از جنگل‌های شمال، گفت: بحث احیای جنگل را تا اواسط اسفند ماه خواهیم داشت.

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، با نگرانی از خزان دیرهنگام در جنگل‌های پایین‌دست مازندران، اظهار کرد: درست است بارش‌های سیل‌آسایی داشتیم ولی هوا سرد نشد و بعد از بارندگی پاییزی هوا مجددا گرم می‌شد گویی دوباره مثل بهار درختان سرحال می‌شدند.

وی با بیان اینکه دلیل همه این مسائل در طبیعت بحث تغییرات اقلیمی است، افزود: تغییرات اقلیمی موجب شد برخی درختان به خواب نرفتند و بحث کاشت یک میلیارد درخت که همزمان در سراسر کشور آغاز شده در استان مازندران به تاخیر بیفتد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران بیان کرد: باتوجه به سرد شدن هوا انتظار داریم نهال‌ها به خواب بروند و بحث کاشت نهال را داشته باشیم.

غفاری با اعلان اینکه با به خواب رفتن درختان بحث  نهال‌کاری و احیای عرصه‌ها را خواهیم داشت، اظهار کرد: بحث احیای جنگل را  تا اواسط اسفند ماه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: خزان دیرهنگام نگران‌کننده است که دلیل آن به بحث گرمایش زمین برمی‌گردد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612856

مهمترین اخبار ایران و جهان: