نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 21:43

پروژه نهضت فیبرنوری در کمتر از یک سال در کردستان اجرا شود

استاندار کردستان گفت: پروژه نهضت فیبرنوری باید در کمتر از یک سال در کردستان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک کردستان که در سالن شهدای گمنام ایتانداری برگزار شد، با اشاره به ضروت اجرای پروژه نهضت فیبرنوری و نقش آن در خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به مردم، اظهار کرد: دسترسی خانواده‌ها به یک بستر امن پر سرعت جز اولویت‌ها در سبد هر خانوار است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در دنیای امروز بیشتر کسب و کارها وابسته به این ظرفیت هستند و باید با جدیت و سرعت این امکان استفاده از آن در سطح استان فراهم شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه حفاری‌ها چندان عمقی نیست نباید کار را معطل کنیم پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه 15 ماه بازه زمانی برای اجرای این طرح در نظر بگیریم در بازه زمانی یک ساله پوشش استان را کامل کنیم.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری شهرداری سنندج در پیشبرد برنامه فیبرنوری در استان، گفت: در راستای سرعت‌بخشی به کار این انتظار را از شهرداران سایر شهرهای استان داریم که عقد قرارداد و سایر اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند تا بتوانیم شاهد عملیاتی شدن این مهم با سرعت مناسب در استان باشیم.

وی اضافه کرد: تجربه همکاری خوبی بین شهرداری‌ها و برخی از دستگاه‌ها را در استان داشته‌ایم برای مثال سایت جی‌آی‌اس سنندج در زمان کوتاهی با همکاری شهرداری سنندج انجام شد که امیدواریم این تعامل در اجرای این پروژه هم وجود داشته باشد.

استاندار کردستان در ادامه به مشوق‌‌های در نظر گرفته در طرح نهضت فیبرنوری برای برخی از شهرها، گفت: در بحث مشوق‌ها تفاوتی که بین مرکز استان‌ها و سایر شهرستان‌ها وجود دارد، می‌تواند در خیلی جاها موضوعیت داشته باشد اما در سنندج به عنوان مرکز استان به دلیل برخی مشکلات از جمله سکونتگاه‌های غیررسمی و وجود نواحی منفصل شهری با محرومیت‌های بیشتری مواجه هستیم.

وی خواستار تسریع در اجرای کارها شد و با بیان اینکه باید در یک بازه زمانی کوتاه، حجم زیادی از عملیات حفاری انجام و هرچه زودتر این بستر برای بهره‌مندی مردم فراهم شود، اضافه کرد: اجرای این طرح در استان یک نیاز جدی است و هر میزان بتوانیم کار را سریع‌تر انجام دهیم می‌تواند رضایتمندی بیشتری را در بین مردم ایجاد نماید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613756

مهمترین اخبار ایران و جهان: