نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 15:45

خبر خوب| کولاک دانش آموزان کهگیلویه با 11 رتبه کشوری

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه از کسب ۱۱ رتبه برتر کشوری در نهمین جشنواره علمی خوارزمی توسط دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه این شهرستان خبر داد.

فریدون فاطمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد‌: جشنواره نوجوان خوارزمی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری در ۱۳ محور «زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، بازارچه‌های کسب‌ و کار دانش‌آموزی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست‌سازه، ریاضی، برنامه‌نویسی، مناظره علمی، تربیت‌ بدنی، فرهنگ و هنر، قرآن و معارف اسلامی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی» برگزار شد و منتخبان هر محور به مرحله بالاتر راه می‌یافتند.

مدیر آموزش وپرورش کهگیلویه با بیان این‌که این شهرستان در کسب عناوین برتر جشنواره نوجوان خوارزمی درخشان عمل کرد ادامه داد: این رخداد علمی با هدف شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان و تلاش برای رشد و شکوفایی آن‌ها برگزار می‌شود و سبب شده تا رقابت علمی خوبی بین نوجوانان ایجاد شود.

وی بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی هم‌چنین مکانی برای درخشش استعدادهای دانش‌آموزان نخبه است.

صادق خاقانی‌جو سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهرستان کهگیلویه نیز گفت: درخشش دانش‌آموزان متوسطه اول شهرستان کهگیلویه نشان از استعدادهای فراوان دانش‌آموزی در این شهرستان است.

خاقانی تاکید کرد: با وجود چنین استعدادهایی در کهگیلویه باید حمایت‌های بیشتری از سوی مسؤولان از دانش‌آموزان نخبه و ایده‌ها و اختراعات آن‌ها صورت گیرد ضمن اینکه آموزش وپرورش تلاش دارد دانش آموزان نخبه را به حوزه پارک‌های علم و فناوری یا هسته نخبگانی استان معرفی نماید.

خاقانی‌جو گفت: نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی طی سال تحصیلی گذشته در ۶۲ آموزشگاه مقطع متوسطه اول این شهرستان برگزار شد که ۴۵۳۷ دانش آموز در آن شرکت کردند.

وی افزود: دانش آموزان گنبدی در ۱۱ محور از ۱۳ محور جشنواره موفق به کسب عناوین اول و دوم و سوم مرحله کشوری شدند که قابل تقدیر است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی جایگاهی برای نمایش استعدادها و محلی برای رقابت علمی دانش آموزان و ارتقای انگیزه آنها در خلاقیت و نوآوری است.

خاقانی‌جو افزود: افزون بر نیمی از استعدادهای دانش آموزی و عناوین کسب شده در مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به شهرستان کهگیلویه است و می‌طلبد تا مسوولان نگاه ویژه‌ای به این شهرستان و نیازهای آن داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600212

مهمترین اخبار ایران و جهان: