نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 07:34

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در همدان

معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تا کنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از ۱۳۲ میلیارد تومان سهمیه مشاغل خانگی در استان همدان به متقاضیان پرداخت شده است.

سید مجتبی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سهم استان طی امسال در بخش تسهیلات اشتغال خانگی ۱۳۲ میلیارد تومان است اظهار کرد: در ابتدای سال با توجه به تقسیم‌بندی، سهم هر دستگاه متولی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در حوزه اشتغال خانگی مشخص شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها متقاضیان را معرفی کردند تا با ثبت نام در سایت اینترنتی امکان پرداخت تسهیلات فراهم شود افزود: تا امروز حدود ۴۰ میلیارد تومان از سهم استان پرداخت شده اگرچه از طریق دبیرخانه یعنی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نزدیک ۱۱۵ میلیارد تومان پرونده به بانک‌ها  ارسال شده و در روند پرداخت قرار گرفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه طی هفته‌های آتی جلسه‌ای با بانک‌ها برگزار خواهد شد تصریح کرد: هر ۱۵ روز یکبار گزارش پرداخت‌ها بررسی می‌شود به طوری که تا امروز بر اساس برنامه‌ریزی باید هشتم دوازدهم پرداخت می‌شد اما چون دیرتر از موعود مقرر تسهیلات رسید، از زمان‌بندی عقب افتادیم.

وی با تاکید بر اینکه با تلاشی که صورت گرفت سرعت کار افزایش یافت و بانک‌ها موظف شدند پرداخت تسهیلات را شتاب دهند تا به زمان بندی برسیم گفت: طی روزهای آینده پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: به هیچ عنوان سهمیه‌ای از استان به مرکز برگشت داده نخواهد نشد، تنها یک بند در آیین‌نامه طرح مشاغل خانگی وجود دارد که اگر دستگاهی طی ۶ ماه متقاضی معرفی نکند، سهمیه به صورت شناور در استان به دستگاه‌هایی که پیشتاز هستند، اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه نوع دستگاه‌ها و جنس آنها متفاوت‌تر است و هر دستگاه باید با سال قبل خود مقایسه شود خاطرنشان کرد: تا پایان سال فرصت برای جذب این تسهیلات وجود دارد و امکان تمدید نیز هست.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565156

مهمترین اخبار ایران و جهان: