نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 21:37

مأمور فداکار انتظامی کرمانشاه از دیه 10 میلیارد ریالی پسر مرحومش گذشت

امروز دوشنبه 27 آذرماه طی مراسمی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه، یکی از مأموران فداکار و باگذشت انتظامی شهرستان کرمانشاه از دیه 10 میلیارد ریالی پسر مرحومش که حق قانونی و شرعی آن‌ها بود گذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تاریخ کرمانشاه را که ورق بزنید مملو از صحنه‌های زیبایی است که چشمان هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند، صحنه‌هایی که حاکی از ایثار، فداکاری و گذشت مردان مردی است که از همه‌چیز خود می‌گذرند تا امنیت و آرامش را از یک‌سو و انسانیت و فداکاری را از سوی دیگر به جامعه هدیه کنند.

سبزپوشان سرو قامت نیروی انتظامی نیز نه‌تنها در میدان مبارزه و نبرد بلکه درصحنه‌های حساس زندگی هم با اقدام خود سربلند بیرون می‌آیند و تحسین همگان را برمی‌انگیزند تا انسانیت و فداکاری در وجودشان تجسم پیداکرده و در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

بدون تردید مأموران انتظامی درصحنه‌هایی که حضور پیدا می‌کنند تصویری از زیبایی، معرفت و شرافت را به نمایش می‌گذارند و وجود چنین بزرگ‌مردانی امروز پلیس را به چهره زیبای نیروهای مسلح و قامت استوار ایران اسلامی تبدیل کرده است.

بیست و دومین روز شهریور 1400 بود که فرزند 17 ساله یکی از کارکنان انتظامی شهرستان کرمانشاه که در یک قالی‌شویی کار می‌کرد براثر حادثه برق‌گرفتگی حین کار جانش را از دست داد و خانواده‌اش را سوگوار کرد.

پس از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و پیگیری ماجرا از سوی خانواده جوان فوت‌شده، صاحب قالی‌شویی که حادثه در آن اتفاق افتاده بود از سوی دستگاه قضائی به پرداخت دیه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد ریال محکوم می‌شود.

پس از صدور این حکم خانواده مرحوم محمد اکبری از دریافت مبلغ دیه که حق قانونی و شرعی آن‌ها بوده امتناع و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) رضایت بی‌قیدوشرط خود را اعلام می‌کنند.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608712

مهمترین اخبار ایران و جهان: