نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 09:52

چند نکته که باید در زمان آلودگی هوا به آن دقت کنید

مطالعات کارشناسی و پزشکان متخصص نشان می‌دهد که در زمان آلودگی هوا باید توصیه های بهداشتی آلودگی هوا را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، چند روزی که که با کاهش دما در سطح استان البرز شاهد وارونگی هوا هستیم. در این زمان با افزایش ذرات معلق در هوا آلودگی دو چندان می‌شود و رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

نظریه کارشناسان امر همواره در این شرایط به ما توصیه می‌کند که از فعالیت در فضای باز اجتناب کنیم.

اگر الزاما بایستی در هوای آزاد فعالیت داشته باشیم، ضمن استفاده از ماسک مناسب، لازم است زمان فعالیت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

همچنین توصیه شده است که اگر مجبور به خروج از منزل هستید از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک های N95 یا FFP2 بسیار موثر بوده و چندبار مصرف هستند.

ورزش که همواره ضامن سلامتی قلمداد می‌شود در این شرایط محدود می شود چرا که باید از ورزش در فضای باز به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید خودداری کنید. پیاده روی در پارک ها نیز توصیه نمی شود.

 در این زمان تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان صورت می گیرد که در معرض هوای آلوده قرار نگیرند. بنابراین دانش آموزان عزیز از بازی و گردش در هوای آلوده (زمانی که به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام می شود) خودداری کنند.

توصیه می‌شود گروه‌های حساس درخانه یا محیط های بسته بمانند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید.

همچنین اگر مبتلا به آسم هستید و یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده می نمایید برنامه درمانی خود را دنبال کنید و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنید.

 فراموش نکنید مطالعات پزشکی نشان میدهد که مصرف مایعات، میوه و سبزیجات در زمان آلودگی هوا ضروری است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591956

مهمترین اخبار ایران و جهان: