نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 23:37

خسارت واردشده به منابع طبیعی در دهه‌های گذشته جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: خسارت واردشده به منابع طبیعی در دهه‌های گذشته باید جبران شده و نگهداری درختان، بوستان‌ها و فضاهای سبز به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طرح مردمی کاشت نهال در استان سمنان عصر امروز در قالب پویش «کویر سبز» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، جمعی از مسؤولان استان و نیز تشکل‌های مردمی و دوستداران طبیعت در نیروگاه شهید باکری سمنان آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در این آیین که به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه درختکاری در کشور گفت: کاشت درختان در روایات و آموزه‌های دینی مورد تأکید فراوان قرار گرفته است؛ به‌طوری که امام جعفر صادق (ع) فرمودند کسی که درختی بکارد، مادامی که از آن درخت استفاده می‌شود، از صدقه جاریه آن بهره‌مند خواهد شد.

مطیعی با اشاره به سهم ۱۰ میلیونی استان سمنان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور افزود: دین مقدس اسلام برای تمام موجودات به‌ویژه درختان اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

وی، اجرای این طرح را راهکاری برای جبران خسارت واردشده به منابع طبیعی طی دهه‌های گذشته عنوان کرد و گفت: درختان ریه‌های شهرها هستند و باید به‌موازات توسعه شهرها نسبت به توسعه فضای سبز اقدام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه درختان عامل طراوت و شادابی زیست انسان‌ها محسوب می‌شوند، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم باید در امر نگهداری و حفظ درختان و فضای سبز مشارکت کنند.

مطیعی با تأکید بر مدیریت دقیق منابع آب در نگهداری فضاهای سبز خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری درختان، بوستان‌ها و فضاهای سبز باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591756

مهمترین اخبار ایران و جهان: