نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 16:44

فداکاری‌های نظامی به فداکاری‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود

نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه نوشتن بعد از جنگ در همه دنیا سنت است، گفت: تا نوشته نشود نمی‌توانیم بفهمیم چه گذشته است و باید این فداکاری‌های نظامی به فداکاری‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،  مرتضی سرهنگی بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه در آیین رونمایی از کتاب (من فقط ۱۴ سال داشتم) خاطرات رزمنده دلاور و سرافراز رمضان قاسمی معاون اسبق پلیس اجتماعی مازندران، اظهار کرد: اینکه ایران اسلامی در جنگ تحمیلی شکست نخورد دلیلش این بود ۱۳ ساله‌ها و ۱۴ ساله‌های ما پا به میدان نبرد گذاشتند و عراقی‌ها از دست رزمندگان ما ذله شدند.

وی افزود: در جنگ‌های دفاعی کسی پیر نیست بلکه همه مردم ما از پیرمردها، پیرزن‌ها، زن‌ها و کودکان و نوجوانان همه ناگهان و یک دفعه سرباز شده بودند و همه باید از میهن‌مان دفاع می‌کردند.

نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه نوشتن بعد از جنگ در همه دنیا سنت است، اضافه کرد: تا نوشته نشود نمی‌توانیم بفهمیم چه گذشته است و باید این فداکاری‌های نظامی به فداکاری‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی تبدیل شود.

سرهنگی بیان کرد: باید از سربازان جنگ‌مان یاد بگیریم فداکاری و خدمت کنیم.

وی افزود: در جنگ تحمیلی ما از ۱۵ کشور اسیر گرفته بودیم؛ این نشان می‌دهد پشت عراق چه کشورهایی گرم بود.

این نویسنده با بیان اینکه ارتش ما پیشانی خیلی بلند و روشنی دارد، افزود: رفتار کشور ایران با اسرا خیلی متفاوت از رفتار کشور عراق با اسرای ایرانی بود.

سرهنگی با اعلام اینکه وقتی خرمشهر را گرفتین درست در نقطه موفقیت بودیم، افزود: دشمنان می‌خواهند اساسا ایرانی وجود نداشته باشند و مشکل‌شان با اروند و... نیست؛ پنج ایران کوچک برایشان بهتر از ایران بزرگ است و برای تجزیه ایران آن زمان فکر کردند الان هم فکر می‌کنند و در آینده هم فکر خواهند کرد ولی آنچه که ما را هوشیار می‌کند خواندن کتاب‌های رزمندگان است و باید کتابخانه مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و سایر مراکز با این کتاب‌ها پر شود تا قیمت تمام شده جنگ برای‌مان مشخص شود و بدانیم تکلیف‌مان چیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596156

مهمترین اخبار ایران و جهان: