نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 19:11

مشکل کمبود آب ۶ روستای خرمدره رفع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال مشکل کمبود آب ۶ روستا در شهرستان خرمدره رفع و اهالی این روستاها از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع اعتباری معادل ۲۹۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری مختلف هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیتی افزون بر ۱۱ هزار نفر در روستاهای شهرستان خرمدره از خدمات تامین آب پایدار برخوردار شدند.

وی بیان کرد: آبرسانی به روستای «نصیرآباد» با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال شامل عملیات اصلاح شبکه به طول ۱۲ کیلومتر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید، احداث ایستگاه پمپاژ و اتاق فرمان، احداث مخزن ذخیره آب با ظرفیت یک هزار متر مکعب و استاندارد سازی ۸۷۰ فقره انشعاب انجام شد.

جزء‌قاسمی گفت: طرح آبرسانی به روستای «سوکهریز» نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال شامل احداث یک باب مخزن یک هزار متر مکعبی انجام شده و اصلاح شبکه توزیع آب این روستا نیز به طول ۱۳ کیلومتر در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اجرای طرح آبرسانی به روستای «قلعه حسینیه» در شهرستان خرمدره نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با ورود چاه دوم رزرو به مدار بهره‌برداری و احداث یک کیلومتر خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی یادآور شد: طرح آبرسانی به روستای «باغ‌دره» نیز با احداث ۴ کیلومتر خط انتقال از چشمه دوم این روستا، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه کلر زن و احداث اتاقک چاه با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

  جزء‌قاسمی گفت: آبرسانی به روستای «شویر» با نوسازی و اصلاح خط انتقال به طول ۶۰۰ متر و استاندارد سازی ۵۰ فقره انشعاب این روستا با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: آبرسانی به روستای «انجلین» نیز شامل احداث خط انتقال به طول ۶۵۰ متر و بهره‌برداری از جشمه دوم روستا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542856

مهمترین اخبار ایران و جهان: