نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 07:06

برای رفع مشکلات کارخانه دولومیت نهاوند توافق کردیم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان از ارائه پیشنهاداتی به منظور رفع مسائل کارخانه تاره تاسیس دولومیت نهاوند خبر داد و گفت: موافقت با برداشت از محدوده جدید معدنی و ایجاد فضای توسعه‌ای برای دپوی محصولات از اقدامات انجام شده است.

احمد شانیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در تشریح وضعیت کارخانه تازه تاسیس دولومیت نهاوند اظهار کرد: به محض اینکه مطلع شدیم مشکلاتی در واحد دولومیت وجود دارد درصدد برآمدیم تا مشکلات و مسائل شرکت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید در راستای رفع مشکلات اقداماتی صورت گرفت افزود: بخشی از این مشکلات استانی و بخشی دیگر نیز شهرستانی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان در ادامه در پاسخ به چرایی اورهال کارخانه دولومیت با وجود تازه‌تاسیس بودن آن نیز گفت: اورهال این واحد و هر خط تولید دیگر یک امر طبیعی است درست همچون سرویس دستگاه‌های مکانیکی و الکترونیکی، پس اورهال کارخانه دور از ذهن نیست و شرکت دولومیت با توجه به شرایطی که داشته فرصت را مغتنم شمرده و نسبت به اورهال دستگاه‌ها اقدام کرده است.

وی با ذکر جزییات بیشتری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این شرکت طی مسافت از معدن در اختیار تا محل فرآوری عنوان شد به طوری که حمل و نقل در این مسافت مشکل ایجاد کرده بود و هزینه تمام شده مقرون به صرفه نبود.

شانیان ادامه داد: به منظور رفع این مشکل توافق شد محدوده نزدیک‌تر به کارخانه در اختیار واحد قرار گیرد  به شرط اینکه از معدن قبلی بهره‌برداری صورت نگیرد به عبارتی تنها از یک محدوده معدنی برداشت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت دولومیت نهاوند و اداره کل منابع طبیعی این اقدام را پذیرفتند و بنا شد کارهای مطالعاتی انجام گیرد و در صورتی که میزان ذخیره مناسبی وجود داشته باشد از محدوده نزدیک به کارخانه استخراج سنگ انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه برداشت از محدوده جدید در حال حاضر در نظر گرفته شده تا صرفه اقتصادی داشته باشد ادامه داد: شرکت نسبت به همراهی استان قول مساعد داد تولیدات خط فعلی را با قوت بیشتری ادامه دهد و فاز دوم و سوم را به زودی در دستور کار قرار دهد چراکه افزایش اشتغال در این واحد ضریب می‌خورد.

وی در این بخش به مشکل دیگر واحد دولومیت نهاوند پرداخت و گفت: محوطه کارگاهی شرکت کفاف فعالیت واحد را نمی‌دهد که مقرر شد اداره کل منابع طبیعی بررسی کند و قسمتی به عنوان توسعه مد نظر قرار گیرد تا فضایی برای دپوی محصولات ایجاد شود.

شانیان تاکید کرد: محصولات خارج از کارخانه نیز طی یک مزایده به فروش رفته است و با ایجاد سیلویی به منظور دپو، این مشکل واحد نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت با سرمایه‌گذاری شستا عایدی خوبی برای استان دارد از همین رو نهایت همکاری در حوزه‌های مختلف انجام شده است اضافه کرد: امیدواریم این شرکت خوش‌قول باشد و طرح‌های توسعه‌ای را طبق قول مساعد مد نظر داشته باشد همچنین بعد از اورهال فعالیت کارخانه با شتاب بیشتری پیگیری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با تاکید بر اینکه بعید است مشکل خاص دیگری در مسیر تولید کارخانه وجود داشته باشد گفت: برداشت محدوده معدنی جدید چند ساله است به تعبیری شرکت با طیب خاطر می‌تواند تولید داشته باشد.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561456

مهمترین اخبار ایران و جهان: