نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 17:48

انتقاد ایتالیا از صهیونیست‌ها به دلیل کشتار غیرنظامیان در کلیساهای غزه

دولت ایتالیا در اظهاراتی انتقادی به رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که کشتار نیروهای این رژیم در کلیساهای غزه در تضاد کامل با جنگ آن علیه نیروهای حماس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا در اظهاراتی از نیروهای رژیم صهیونیستی به اتهام تیراندازی و کشتار مردم مسیحی در کلیساهای نوار غزه انتقاد کرده و عنوان کرد: چنین اقداماتی به جنگ اسرائیل برای شکست حماس کمکی نخواهد کرد.

به گزارش «رویترز»، اظهارات تاجانی در حالی مطرح می‌شود که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی چند روز گذشته به دو زن که مادر و دختر بودند در داخل کلیسا شلیک کرد. وی با انتقاد از این اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی عنوان کرد، مطمئنا نیروهای حماس در کلیساهای مسیحی پنهان نشده‌اند.

اقدام وزیر خارجه ایتالیا جز معدود اظهارات انتقادی این کشور از رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. آخر هفته‌ای که گذشت دو زن به نام‌های «ناهیده خلیل آنتون» و دخترش«سمر» در محوطه کلیسایی در نوار غزه به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی کشته شدند.

پیش از این نیز، نیروهای رژیم صهیونیستی هفت مسیحی دیگر را در حالی که تلاش می‌کردند از جان غیرنظامیان دیگر در نوار غزه محافظت کنند، هدف گلوله قرار داده و زخمی کردند.

اقدامات انجام گرفته شده از سوی رژیم صهیونیستی واکنش شدید پاپ فرانسیس را به دنبال داشت که در جریان گزارشی از ماجرای رخ داده شده ابراز تاسف کرده و عنوان کرد: اسرائیل از تاکتیک‌های «تروریسم» در نوار غزه برای جنگ با حماس استفاده می‌کند.

پس از واکنش‌های انتقادی به اتفاق رخ داده، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه عنوان کرد، حادثه مذکور در دست بررسی است. در حال حاضر از جمعیت 2.3 میلیون نفری مردم غزه، بیش از 1 هزار نفر مسیحی هستند.

اگرچه ایتالیا نیز مانند سایر کشورهای اروپایی دیگر از رژیم صهیونیستی در برابر حماس حمایت کرده است با این حال، این کشور هم از افزایش شمار کشته‌شدگان در طی جنگ هوایی و زمینی صهیونیست‌ها در غزه ابراز نگرانی کرده است.

وزیر خارجه ایتالیا در همین رابطه عنوان کرده است که حمله حماس علیه غیرنظامیان غزه را به شدت محکوم کرده و خواستار در امان بودن جمعیت غیرنظامی نوار غزه شده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609656

مهمترین اخبار ایران و جهان: