نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 02:20

سهم 55 درصدی مستقلان در ثبت نام انتخابات مجلس گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه از 581 نفر ثبت نام انتخابات مجلس 22 درصد اصولگرا، 22.5 درصد اصلاح طلب و 55.5 درصد مستقل هستند گفت: همین ترکیب ثبت نام حاکی است انتخابات پیش رو انتخاباتی پویا و رقابتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه شامگاه شنبه در نشست با اعضای خانه احزاب استان گلستان اظهار کرد: انتقاد سازنده باعث رشد هر مجموعه‌ای خواهد شد اما منازعه و تفرقه باعث سستی و شکست خواهد شد.

وی با اشاره به پرهیز از اختلاف و تخریب در انتصابات، ادامه داد: بسیاری از افرادی که در دولت گذشته منصوب شدند و احساس کردیم مفید هستند و به مردم خدمت می‌کنند در سمت خود ابقاء شدند.

استاندار گلستان تاکید کرد: یک هزار و ۲۲۲ نفر از افرادی که در دولت قبل در جایگاه‌های مختلف مسوولیت داشتند و در ارزیابی انتصابات به این نتیجه رسیدیم افراد مثبت و مفیدی هستند در جایگاه مسوولیتی خود ابقاء شدند.

 

سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد به گلستان 

زنگانه با اشاره بر اهمیت جهاد تبیین در جامعه، تصریح کرد: پروژه پتروشیمی یک پروژه‌ای دارای پیچیدگی‌های فراوان با مشکلات حقوقی پیچیده‌ای بود که با تلاش دولت و قوه قضائیه به نتیجه مطلوب رسید.

وی اضافه کرد: آغاز فاز دوم پروژه پتروشیمی گلستان در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان انجام خواهد شد و طی برنامه‌ای که مدیرعامل پتروشیمی گلستان ارائه داده‌اند، این پروژه در بازه زمانی ۳۵ ماهه به نتیجه خواهد رسید.

استاندار گلستان تاکید کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون که در دولت گذشته بارها به آن اشاره شده بود تنها یک مصوبه روی کاغذ بود که در این دولت این پروژه مهم دارای اساسنامه و طرح جامع شده است.

زنگانه گفت: نگاه ما بر این است که منطقه آزاد باید هوشمند باشد و طرح جامع منطقه آزاد بر این اساس تدوین شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱ نفر از نخبگان استان بر اساس شاخص‌هایی به منظور انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل به دبیر شورایعالی مناطق آزاد معرفی شده و فردا آقای عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به استان گلستان سفر خواهند کرد.

 

هزینه ۲ هزار میلیاردی برای رفع تنش آبی در گلستان ​

استاندار گلستان تاکید کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان در دو سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه تامین آب شرب در استان گلستان هزینه شده که یک هزار میلیارد تومان آن برای تکمیل سد نرماب است.

زنگانه گفت: یک هزار میلیارد تومان آن برای شهرهایی هزینه شد که دارای تنش شدید آبی بوده است.

وی افزود: استان گلستان در آغاز دولت سیزدهم در موضوع نهضت ملی مسکن استان آخر بود اما امروز در بسیاری از شاخص‌های اجرای نهضت ملی مسکن جزء استان‌های برتر است.

 

سهم برابر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در ترکیب معتمدان و اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات

استاندار گلستان با اشاره به مسئله انتخابات، تصریح کرد: در انتخاب هیات‌های اجرایی انتخابات به هیچ عنوان نگاه مهندسی نداشته، نخواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد چنین موضوعی رخ دهد.

زنگانه بیان کرد: در شرایط فعلی ۵۰ درصد اعضای معتمد انتخابات اصلاح طلب و مستقل و ۵۰ درصد اصولگرا هستند.

وی افزود: در این دولت با افتخار بر خلاف گذشتگان که جرات بیان نداشتند ما جرات می‌کنیم و می‌گوییم که از هرگونه مهندسی پرهیز می‌کنیم و تمامی آمارها را شفاف بیان می‌کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: از ۸۱۰ نفر معتمدان هیات‌های اجرایی ۳۸۹ نفر فارس، ۳۰۰ نفر ترکمن، ۸۰ نفر سیستانی و ۱۳ نفر بلوچ و ۲۹ نفر نیز سایر اقوام هستند.

زنگانه گفت: اگر کسی انتظار دارد در نا آرامی‌های مختلف کشور، هشتگ‌های مختلف می‌زدند و مطالب خاص منتشر می‌کردند و امروز انتظار دارند معتمد هیات اجرایی انتخاب شوند انتظار بی‌جایی است.

وی اضافه کرد: من به تمامی این ۸۱۰ نفر هیات اجرایی اعتماد و اعتقاد دارم انتخاباتی بسیار خوب برگزار خواهند کرد.

 

رقابت نزدیک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

استاندار گلستان تاکید کرد: بر اساس ثبت نام نامزدهای انتخابات نشان می‌دهد انتخابات پیش رو انتخاباتی کاملا رقابتی و فعالانه خواهد بود.

زنگانه گفت: از ۵۸۱ نفر ثبت نام انتخابات مجلس ۲۲ درصد اصولگرا، ۲۲.۵ درصد اصلاح طلب و ۵۵.۵ درصد مستقل هستند.

وی در خصوص جایگاه احزاب در تصمیم‌گیری استاندار در استان گلستان گفت: ما در اوایل حضور در استان برای انتصابات به تمامی احزاب و انجمن‌ها مکتوب اعلام کردیم گزینه‌ها و موارد مد نظر خود را اعلام کنید.

استاندار گلستان تصریح کرد: ملاک ما در بکارگیری نیروها در مسوولیت‌های مختلف، شایستگی، توانمندی و تخصص است.

زنگانه گفت: تمامی مدیران استان با سه ابزار ارزیابی می‌شوند و تمامی فرمانداران در استان گلستان هر سه ماه یک بار ارزیابی می‌شوند.

وی تاکید کرد: ۳۰ هیات اندیشه‌ورز در استان گلستان متشکل از نخبگان و افراد شاخص در موضوعات مختلف به مجموعه استانداری مشورت داده و کمک می‌کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553612

مهمترین اخبار ایران و جهان: