نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 18:40

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ارزش خود را حراج قومیت‌گرایی نکنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ارزش خود را حراج قومیت‌گرایی نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ امین درخشان در جمع برخی از اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش رسانه‌ها گفت: رفتار رسانه‌های استان ما همواره نجیبانه بوده هرچند در هر منطقه‌ای از استان مشکلاتی وجود دارد و حواشی و چالش‌هایی نیز هست اما رسانه‌های ما هیچگاه از خطوط قرمز عبور نکردند.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه رسانه‌های استان دغدغه زیادی برای مطالبات مردم دارند گفت: آنها بیش از هر چیز به آبرو و حیثیت استان توجه می‌کنند.

این مدیر با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی است گفت: هر رسانه‌ای هم ممکن است گرایشی نسبت به انتخابات داشته باشد اما نباید رسانه‌ها در نقش سخنگوی یک فرد یک قوم و یک طایفه در بیایند و باید شرافت رسانه‌ای خود را حفظ کنند.

وی با بیان این که بسیاری از رفتارهای انتخاباتی خود را باید در استان اصلاح کنیم گفت: بسیاری از رفتارهای انتخاباتی ما نیاز به بازنگری و اصلاح دارند و با آنها به مشکل بر می‌خوریم و رسانه‌ها باید به عنوان یک مرجع در مقام اصلاح این رفتارها برآیند پلشتی‌هایی که در انتخابات وجود دارد را به صورت محترمانه گوشزد کنند و اگر نقد و سوالی هست باید در کمال اخلاق مطرح کنند.

این مسوول با بیان اینکه در انتخابات رفتار رسانه‌ها باید چنان باشد که قانون هیچگاه فدای قومیت نشود گفت: باید با نگاه و نگرش و قلم خود برای اصلاح امور قدم برداریم همچنین در تایید و رد صلاحیت‌ها باید با حساسیت خاصی به موضوع نگاه شود.

وی با تاکید به رسانه‌های استان که نباید شایعه‌های بی‌اساس فضای مجازی را به خبر تبدیل کنند گفت: نمی‌شود حرف فضای مجازی را به خبر تبدیل کرد و باید عوارض آن را هم در نظر گرفت دستگاه قضا به جد این مسائل را رصد می‌کند.

درخشان تاکید کرد باید با کمال اخلاق مداری و متانت انتخابات توسط رسانه‌ها دنبال شود و شخصیت افراد مورد حمله قرار داده نشود.

وی همچنین به فعالیت هیئت منصفه مطبوعات در استان اشاره کرد که کار خود را آغاز و اعضا سوگند یاد کردند و اگر شکایتی از رسانه‌ها شود با حضور هیئت منصفه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602912

مهمترین اخبار ایران و جهان: