نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 23:17

پیش‌بینی ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای حذف نقاط حادثه‌خیز ایلام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای حذف نقاط پرخطر استان ایلام پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام، شامگاه پنجشنبه ۹ آذرماه در ششمین نشست و گفت‌وگوی مجازی  اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با مدیران دستگاه های اجرایی استان در گروه کار و کرامت با موضوع بررسی ایمنی، هوشمندسازی و نگهداری راه‌های استان ایلام، گفت: در سال‌های گذشته استان ایلام دارای ۶ نقطه پرتصادف بود و امسال با توجه به تصویب کمیسیون ایمنی راه ها، ۱۶ نقطه پرخطر دیگر به این نقاط اضافه شد. 

وی افزود: ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای حذف این نقاط پیش بینی شده است که تاکنون تنها ۶۵ میلیارد تومان آن دریافت شده است. 
 
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه تعداد ۶ نقطه پرتصادف از نقاط اصلی توسط شرکت ساخت و توسعه راه و شهرسازی در دست اقدام است، ادامه داد: همچنین تعداد ۷ نقطه از این نقاط توسط اداره کل راهداری استان در دست اقدام است.  

چشمه خاور خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان یک هزار و ۳۹ میلیارد تومان توسط اداره کل راهداری برای پروژه های مختلف قرارداد منعقد شده و ۹۴ میلیارد تومان دریافت شده است. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال جاری تعداد ۲ دستگاه نمک پاش به ناوگان زمستانی استان اضافه شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی زمستان در مواقع بحران برف در محورهای مواصلاتی دپو مقدار قابل توجهی شن، ماسه و نمک است. 

وی با اشاره به اینکه با همکاری بین هواشناسی استان و راهداری بین ۲٠ تا ۳٠ دقیقه قبل از یخ زدگی جاده، کار نمک پاشی انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: از رانندگان عزیز تقاضا داریم در مواقع وجود برف در محورهای مواصلاتی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

چشمه خاور گفت: در سال جاری تعداد ۱۱ دستگاه ثبت تخلف در سطح جاده های استان نصب شده که مجموع این دوربین ها به تعداد ۳۶ مورد افزایش یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در یک سال گذشته تعداد ۷۱ هزار و ۷۴٠ عدد تابلو علائم رانندگی در جاده های استان نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اواخر مرداد ماه سال جاری نیز نشست و گفت‌وگو مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام در گروه کار و کرامت با مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589912

مهمترین اخبار ایران و جهان: