نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 19:48

طلاب افغانستانی مقیم قم در سوگ شهدای فلسطین و افغانستان

بزرگداشت شهدای غزه، شهدای تروریستی پلخمری و جان باختگان حادثه زلزله هرات از سوی علما، اساتید و طلاب افغانستانی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالشکور جمالی پژوهشگر و محقق حوزوی در ابتدای مراسم بزرگداشت شهدای غزه، شهدای تروریستی پلخمری و جان باختگان حادثه زلزله هرات، که عصر امروز در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، به قرائت خطبه‌ای از امام حسین(ع) خطاب به علما در ایستادگی مقابل استکبار پرداخت.

وی اضافه کرد: هرگاه ملتی مقابل ظلم ایستادگی کند به پیروزی و سربلندی خواهد رسید.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی معاون بنیاد بین‌المللی رحمت‌للعالمین با اشاره به اینکه در قرآن کریم چهار دشمن قسم خورده برای مسلمانان معرفی شده است، مطرح کرد: نخستین گروه این دشمنان مشرکین هستند که خداوند در داستان‌های مختلف پیامبران از آن‌ها یاد کرده است.

معاون بنیاد بین المللی رحمت للعالمین با بیان اینکه دشمن دوم منافقین هستند، عنوان کرد: منافقین دشمنان قسم خورده اسلام هستند و افرادی را شامل می‌شوند که شعار اسلام و دین می‌دهند ولی در جهت مخالف با دین مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سومین دشمن قسم خورده شیطان است، خاطرنشان کرد: چهارمین دشمن به تعبیر قرآن یهود است.

هاشمی با بیان اینکه یهود یک دشمن قسم خورده، رانده شده و شکست خورده است که هیچ‌گاه از دشمنی دست بر نمی‌دارد، تصریح کرد: امروز این دشمن قسم خورده و شکست خورده در دنیا به عنوان صهیون معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی ضربه سنگینی به استکبار بود که به تعبیر مقام معظم رهبری قابل ترمیم نیست، یادآور شد: دشمن تصور نمی‌کرد که سیستم اطلاعاتی و نظامی خود را در مقابل گروهی از مردم مقاومت از دست بدهد.

در پایان این مراسم، آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اینکه از همین امروز بشارت می‌دهیم که غزه پیروز است، مطرح کرد: ایستادگی و پیروزی رابطه قطعی و غیر قابل انکار دارند و هر زمانی که مظلومی ایستادگی کرده در جنگ پیروز شده است.

پایان پیام/78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562456

مهمترین اخبار ایران و جهان: